Danes je pred medije stopil predsednik Letalskega centra Maribor Viljem Kolar. Nedeljska nesreča letala, ki je vzletelo z mariborskega letališča in po dobrih 30 minutah poleta strmoglavilo na območju Gančanov, kjer je bilo megleno, je pretresla vse v klubu. "Gre za najhujšo nesrečo s smrtnih izidom v zadnjih 30 letih v našem klubu," je dejal Kolar, ki je izrekel sožalje svojcem in znancem. Tudi v klubu se sprašujejo o vzroku tragedije. "Kot piloti smo izjemno pretreseni nad dogodkom. O vzrokih ne moremo govoriti. Ali je šlo za človeško napako, vremenske razmere ali kaj tretjega, bodo ugotovili pristojni organi. Pilot ni javil nobenega postopka v sili, kar otežuje razumevanje dogodka," je povedal.
Po Kolarjevih besedah je bilo letalo tipa Cessna 172, ki velja za eno najbolj varnih, registrirano in vzdrževano skladno z zakonodajo in predpisi, veljalo je za tehnično brezhibno. Bilo je tudi redno servisirano, v zadnjem obdobju pa na njem ni bilo zaznati težav, ki bi lahko vplivale na varnost letenja. Pilot je imel veljavno licenco PPL (Private Pilot License), pridobljeno leta 2019, ter veljavno zdravniško spričevalo.
Tri mlada življenja
Letalo je vzletelo z mariborskega letališča, kjer bi pozneje moralo tudi pristati, v ugodnih vremenskih pogojih za vizualno letenje. Pilot je prijavil polet s tremi osebami na krovu, letalo je registrirano za štiri osebe.Življenje se je v nedeljo prehitro končalo za 30-letnega harmonikarja in tonskega mojstra Alena Pivarja, za 24-letno pevko, članico ansambla Iskrivi muzikanti, Antonijo Kosi in za 33-letnega pilota, tudi domačina z območja Beltincev. Po poročanju Vestnika so bili na panoramskem poletu od Maribora do Lendave in nazaj.
Nelogično je, da se je pilot odločil polet opraviti v takšnih vremenskih razmerah
Kaj se je dogajalo med letom in zakaj je prišlo do nesreče, so lahko samo ugibanja, tudi zato, ker letalo ni opremljeno s črno skrinjico. Policija, kriminalisti, letalski inšpektorji ter drugi pristojni organi nadaljujejo z zbiranjem obvestil in ugotavljanjem vzroka nesreče, Letalski center Maribor ostaja v stiku s preiskovalci in bo sodeloval pri pojasnjevanju okoliščin dogodka. Predstavniki centra so si tudi sami ogledali prizorišče nesreče. "Po našem vedenju in videnju ter znanju ni bilo zaznati akcije, da bi pilot želel zasilno pristati. Posledice trka so katastrofalne," je dejal Kolar in izpostavil, da vizualni piloti ne smejo leteti v pogojih, kot so megla ali oblaki, saj morajo vzdrževati vizualni stik s terenom. Ali so prav vremenske razmere prispevale k nesreči, bodo ugotovili preiskovalci, je še dodal. "Nelogično pa je, da se je pilot odločilta polet opraviti v takšnih vremenskih razmerah," je dejal za STA.