Ta teden se v Sloveniji odvija nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Gre za evropsko usklajen poostren nadzor, pod skupnim imenom Truck & Bus, ki na večini evropskih cest poteka do 17. novembra, torej jutri. Tovornjake in avtobuse je več kot 30 policistov, inšpektorjev štirih različnih služb ter gostov iz Italije in Hrvaške nadziralo tudi na počivališču Povir. Kot so poročale Primorske novice, je v četrtek že po dopoldanskem delu akcije na počivališču obstalo kar nekaj tovornjakov brez tablic, najgloblje pa so segli v žep trije ukrajinski vozniki avtobusa, ki so sami morali odšteti 3000 evrov kazni. »To ni tržnica, to je policija,« je policist specializirane enote za nadzor prometa zabrusil ukrajinskemu vozniku avtobusa, ki mu je namesto 3000 evrov za plačilo kazni ponujal 2500.
Več o tem, kako je potekala akcija, kaj so Ukrajinci storili narobe, da so si prislužili takšno kazen, zakaj se je eden od njih v avtobusu skrival kar med potniki ter kako vse skupaj vidi vodja nadzora Damjan Skok iz sektorja prometne policije na generalni policijski upravi, je na voljo v prispevku v Primorskih novicah.
Sicer pa so policisti po pojasnilih Finančne uprave RS na Povirju Kontrolirali 88 tovornih vozil in 4 avtobuse. Največ kršitev je bilo povezanih s prekoračenim časom vožnje, neustreznimi počitki in pogosto tudi nepravilno uporabo tahografa. Nekaj je bilo tudi preobremenjenih vozil. Vozniki tovornih vozil nemalokrat presegajo dovoljene hitrosti vožnje, med vožnjo uporabljajo naprave in opremo, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje (telefoni in ostali moteči dejavniki). Neposredno pred tako imenovano predpisano obvezno zimsko opremo (15. november) so bile na nekaterih polpriklopnih vozilih nameščene celo poškodovane in izrabljene pnevmatike. Na enem izmed tovornjakov pa so bili nameščeni nehomologirani deli, tako imenovani roll bari, vozilo so policisti izločeni iz prometa. Seznam kršitev je torej dolg.