»Pokrpana cesta, ki jo je uredil Nigrad. Luknja, malo pokrpano, luknja, luknja, luknja, pokrpano ... 50 odtenkov sive ... luknja, luknja ...« Tako je predsednik sveta Krajevne skupnosti (KS) Kamnica Simon Hauptman na terenu pred dnevi komentiral »sanacijo« pošteno zdelane ceste Kamniški Breg, ki je na prioritetnem seznamu KS za obnovo že 15 let. Sicer ne gre za zelo prometno cesto, nekateri jo uporabljajo tudi kot bližnjico od hipodroma do Ceste v Rošpoh, toda nekaj za silo zakrpanih lukenj je bilo za Hauptmana »šlamastika brez primere«, ki spominja na češko risanko A je to!. Zato se je s pozivom, naj na problematiko slabo vzdrževanih cest v Kamnici opozorijo v mestnem svetu, obrnil na svetnike. »Še nikoli v štirinajstih letih svojega delovanja v krajevni skupnosti se nisem počutil tako malega, tako izigranega, tako nemočnega v odnosu do vodstva Mestne občine Maribor, kot se počutim trenutno,« je zapisal Hauptman.
Počutijo se pozabljene in izigrane
Spomnil je, da so v krajevni skupnosti vložili ogromno truda, da so v letošnjem proračunu mariborske občine šele s posebnim amandmajem zagotovili 80 tisoč evrov za preplastitev cest v Kamnici. Občina je tako na tej cesti za 51 tisoč evrov uredila 300-metrski odsek, in v Kamnici so pričakovali, da bo tudi preostanek denarja porabljen pri njih. Če ne za to cesto, pa za katero drugo. Recimo za veliko bolj prometno na Svetega Urbana, ki je tudi v katastrofalnem stanju. A je Hauptman dobil odgovor občinskega urada za komunalo, promet in prostor, da v Kamnici letos ne bodo več izvajali preplastitev cest in da bo denar namenjen sanaciji plazov. Predsednik KS Kamnica ob tem opozarja, da gre pri sanaciji plazov za drugo proračunsko postavko in drugi vir financiranja ter da je bilo pri njih izvedenih za vsaj 500 tisoč evrov manj sanacij plazov, kot je bilo dogovorjeno v začetku leta 2024.
»Krajani KS Kamnica se počutimo pozabljene, izigrane in namensko zapostavljene s strani bahavega, vase zagledanega, neodzivnega in arogantnega vodstva MOM, vse bolj pa se zdi in čuti, da temu vzoru sledijo tudi nekatere strokovne službe MOM,« je poudaril Hauptman in ob tem dodal: »Krajani me večkrat ustavijo na ulici in v šali predlagajo, da županu podarimo kakšno parcelo na Mediču, Urbanu, Griču … Ker bo potem zagotovo uredil cesto do tja in poskrbel, da bodo njegove nepremičnine dobile vrednost.«
Kaj bi naredili z denarjem za eno plažo
Hauptman je mestnim svetnikom pisal, zakaj lahko županova ekipa še isti teden popravi tlakovce in kocke na Glavnem trgu, medtem ko morajo krajani Kamnice več let čakati na krpanje udarnih jam. »Letos ste izglasovali sklep, da 500.000 evrov namenjate stopnicam (plaži) na Lentu. S tem denarjem bi recimo uredili vse probleme na cestah v Kamnici ali kateri drugi krajevni skupnosti,« je poudaril Hauptman. V Kamnici se zavedajo, da jih je le 3000 in da za fontano na Glavnem trgu dobiš več glasov, a opozarjajo, da njihova krajevna skupnost predstavlja dvanajst odstotkov površine občine in so temu primerni tudi njihovi komunalni problemi.
Začasna sanacija zaradi začasne preprečitve poškodb
In kaj odgovarjajo na občini ter v holdingu, pod katerega spada Nigrad? Da je bila začasna sanacija na cesti Kamniški Breg izvedena zaradi začasne preprečitve poškodb ter s tem zagotovitve večje varnosti. »Začasno pa zgolj in izključno zato, ker je predvideno, da se ob izvedbi plazu na območju ob naslovu Kamniški Breg 17, ker se sanira udor ceste (plaz), izvede dodatno še preplastitev dela te ceste v dolžini okoli 210 metrov. Dodatno bo na tej isti cesti izvedeno še krajše popravilo odseka v dolžini okoli 80 metrov. Popravilo obeh odsekov bo sovpadalo z gradbenimi deli na sanaciji plazu, zato smo zaradi racionalizacije stroškov predvideli, da se oba odseka obnovita istočasno, ko se bo zaključevala sanacija plazu,« so pojasnili na občini in ocenili, da bo preplastitev obeh odsekov stala okrog 45 tisoč evrov.
Na očitek, da se poškodovani tlakovci na Glavnem trgu uredijo takoj, medtem ko v Kamnici čakajo leta, da se luknje zakrpajo, pa na občini odgovarjajo, da se obnova tlakovcev na Glavnem trgu izvaja zaradi garancije, torej takoj ob ugotovitvi napak. »Vzdrževanje cest pa je del rednega vzdrževanja, za kar je občina podelila koncesijo Nigradu. V primeru večjih rekonstrukcij pa gre za investicijsko vzdrževanje, kar je predmet posebne proračunske postavke,« so še dodali.