Stroškovnik

Slovenec na dopustu: po prikolico in v kamp na pavšal za 3000 evrov

P.K.
12. 8. 2020, 20.15
Posodobljeno: 15. 12. 2023, 09.00
Deli članek:

Trend počitnikovanja »na kolesih« se pri nas krepi. Vse pogosteje si namreč omišljamo avtodome ali pa počitniške prikolice, ki jih pripnemo na svoj avtomobil. Gledano na število prebivalcev, smo v evropskem merilu eden od narodov, ki mu je tovrsten način dopusta najbolj blizu.

Dreamstime
Če bi kupili nov avtodom, bi morali kar globoko seči v žep; olajšali bi se za okoli 40 tisočakov.

Ne samo, da imamo kar nekaj uspešnih velikih podjetij, ki izdelujejo avtodome in prikolice, tudi odjemalcev zanje je med Slovenci precej, še več hiš na kolesih, ki jih naredijo pri nas, se izvaža in proda v tujini.

Statistika pravi, da ima avtodom okoli 5500 Slovencev, kar je v primerjavi z drugimi deželami Evrope, glede na število prebivalcev, precej. Podatki Evropske karavaninške zveze kažejo, da je bilo v letu 2018 pri nas v uporabi 4900 avtodomov, lani pa je ta številka še nekoliko narastla in se giblje okoli 5500. Krepi se tudi mreža postajališč, ki jih je v Sloveniji okoli 160 v 90 občinah. Ta so sicer različno opremljena; na nekaterih lahko samo parkiramo, spet druga pa omogočajo več; imajo vodo, sanitarije in elektriko ter so plačljiva.

Vzemimo pavšal

V Sloveniji je tudi kar nekaj kampov. Seveda so zdaj najbolj priljubljeni tisti v obmorskih krajih, ki so bolj ali manj polni. Omenimo le največje, in sicer Kamp Adria Ankaran, v katerem imajo okoli 400 parcel, in Kamp Lucija z okoli 500 mesti. V Adrii najem parcele z elektriko in s pogledom na morje zdaj, ko je glavni del turistične sezone, stane okoli 26 evrov na dan. Sicer je mogoče dobiti prostor tudi za manj denarja – od okoli 12 evrov dalje. V Kampu Lucija so cene podobne; najem za en dan znaša med 10 in 30 evri. Če pa bi hoteli postati pavšalist, bi vas to na primer v Kampu Lucija stalo od 2800 do 3600 evrov na sezono, ki pri njih traja od aprila do začetka novembra. Tukaj si je za svojo hišico na kolesih mogoče omisliti tudi zimovanje, ki stane 400 evrov.

7000 evrov na sezono?!

Večina slovenskih lastnikov avtodomov in prikolic se sicer odpravi na Hrvaško, kjer se pogosto odločijo za pavšalni najem parcele. Ker pa so cene za tovrstni najem v zadnjih letih kar narasle, je to za marsikoga postalo predrago. Cene pavšala na Hrvaškem se sicer gibljejo od 2000 pa vse do okoli 6000 evrov na sezono, sicer pa nas bi v povprečju pavšalni najem parcele stal okoli 3000 evrov.

V Kampu Stella Maris v Umagu pavšalni najem stane od 2700 do 3400 evrov. V Istri je zasoljena predvsem cena kampa Lanterna v Poreču, kjer bi za nadstandardno parcelo za avtodom ali prikolico, z elektriko in vodo ter s pogledom na morje, na sezono lahko plačali celo 7000 evrov. V kampih v Vrsarju so cene najema za celo sezono okoli 3000 evrov. Med dražjimi, kar se Istre tiče, sta kampa v Medulinu in Balah.

Spletni oglasnik
Za to rabljeno prikolico, staro okoli 15 let, bi morali odšteti 5000 evrov.

Pogled na morje je drag

Kvarner ne izstopa po cenah; večinoma stane pavšal od 2500 do 3500 evrov, ponekod, na primer v Kampu Ujča v Senju, celo samo okoli 1600 evrov. So pa seveda tudi dražji kampi, kjer najem parcele za celo sezono na boljši lokaciji, z vsemi ugodnostmi od vode do elektrike, stane okoli 5000 evrov, na primer v marsikaterem kampu na Krku. Na Cresu in Malem Lošinju pavšal znaša okoli dva do tri tisoč evrov, večje parcele s pogledom na morje stanejo tudi več, okoli 5000 evrov. Nekoliko višje cene najdemo v kampih na Pagu, vendar govorimo o nadstandardu, sicer so na voljo tudi zemljišča, kjer so cene primerljive z ostalimi kampi. Tudi v Dalmaciji je situacija podobna.

Rabljen ali nov?

Preverimo še cene avtodomov in prikolic. Če bi kupili nov avtodom (upoštevali smo cenik avtodomov za leto 2020 ene od večjih firm, ki jih prodaja na naših tleh, op. p.), bi zanj odšteli najmanj 40.000 evrov. Ista firma prodaja tudi počitniške prikolice, ki so nekoliko cenejše; najugodnejša v ponudbi po njihovem aktualnem ceniku stane okoli 10.000 evrov. Lahko bi si omislili tudi rabljeno, vendar trg hiš na kolesih iz druge roke ni tako zelo živahen. Če bi si želeli sodobnejši avtodom, novejšega letnika, z manj kot 200.000 prevoženimi kilometri, bi ga lahko kupili za okoli 20.000 evrov. Na enem od bolj priljubljenih spletnih mest z oglasi najdemo tudi prikolice za nekaj tisoč evrov, vendar so letnikov, zaradi katerih se uvrščajo med starodobnike. Rabljeno prikolico z okoli 200.000 prevoženimi kilometri, staro okoli 15 ali 20 let, dobro ohranjeno, z vsaj štirimi do šestimi ležišči, bi na podlagi pregledanih spletnih oglasov lahko kupili za okoli 4000 do 6000 evrov.

Kaj pa najem?

Mnogi se odločijo tudi za najem avtodoma ali prikolice. Dan najema za eno ali drugo stane od 40 do 100 evrov. Najem Fiatovega avtodoma lanskega letnika, ki ima šest ležišč, bivalno klimo in je po velikosti med večjimi, na dan stane 94 evrov; 65 evrov na dan bi plačali za najem precej starejšega, a lepo ohranjenega avtodoma za šest oseb, ki ima bivalno klimo. Dnevni najem prikolice je naši denarnici precej bolj prijazen, saj bomo, četudi bo ta sodobnejša, zanjo odšteli »le« okoli 40 evrov.