Svetovni dan turizma: Obisk Celja upadel, a dober glede na razmere
Svetovni dan turizma, ki smo ga obeležili včeraj, je bil tudi v znamenju najrazličnejših statistik in analiz o letošnjem obisku turističnih destinacij v času koronavirusa v primerjavi z minulim letom, ko se svet še ni spopadala z epidemijo. Znano je, da je turizem med največjimi žrtvami pandemije in to občutijo tudi slovenska mesta, tako seveda tudi Celje. Kljub vsemu pa so na Zavodu Celeia Celje (ZCC), ki uresničuje turistično politiko v mestu, glede na aktualne razmere z letošnjimi turističnim obiskom Celja zadovoljni.

Podatki Fursa tudi kažejo, da mesta niso med tistimi destinacijami, kjer bi gostje v pretežni meri unovčevali turistične bone,s katerimi želi vlada pomagati turističnemu gospodarstvu. Ta ugotovitev za ZCC ni presenetljiva: „V poletnem času v normalnih razmerah obiskovalci iščejo predvsem morske, vodne destinacije ali počitnice v gorah, naravi, to je dejstvo in ni nič presenetljivega. Mesta obiskujejo kot dnevne izlete in jih ne izbirajo za nočitveno destinacijo. Letos so bila zaradi znanih razmer ta gibanja še bolj opazen, saj so vsi iskali mirne in manj obiskane destinacije, ki so postale bolj oblegane, kot na primer Bela krajina. V Celju je bilo v poletnem času mogoče opaziti povečanje pri zasedenosti apartmajev, hoteli so bili manj zasedeni (in so tudi kasneje odprli svoja vrata kot apartmaji),“ je povedala Urša Dorn, svetovalka za turizem v Zavodu Celeia Celje.
Statistika nastanitev (junij, julij)
Mesec |
Junij 2020 |
Junij 2019 |
Julij 2020 |
Julij 2019 |
SKUPAJ nočitve |
2.034 |
7.786 |
3.573 |
8.403 |
Domači |
851 |
1.465 |
1.643 |
1.261 |
Tuji |
1.183 |
6.321 |
1.939 |
7.142 |
26 % lanskih nočitev |
43 % Lanskih nočitev |
Pesimistične napovedi po epidemiji
Pri tem so še navedli, da so bile po razglasitvi epidemije napovedi za poletno turistično sezono zelo pesimistične. saj naj bi prišlo od 80- do 90-odstotnega upada prometa. A je obisk znamenitosti, kot je Stari grad, presegel pričakovanja ZCC. Stari grad Celje in tudi druge objekte, ki jih upravljajo, so v zavodu Celeia zaradi epidemije zaprli sredi marca in jih ponovno odprli v začetku maja, grad sicer že med prvomajskimi prazniki, vendar pod omejenimi pogoji (samo zunanje površine).
Že v maju so v ZCC na Starem gradu zabeležili 34 odstotkov lanskega obiska, ta se je stopnjeval tako v juniju (52 odstotkov v primerjavi z lani) in juliju (84 odstotkov), v avgustu pa je bilo na gradu 70 odstotkov lanskega obiska. Ob tem je treba upoštevati, da letos na Starem gradu v okviru Poletja v Celju zadnji konec tedna v avgustu ni bilo največje prireditve – Dežela Celjska vabi, srednjeveškega dogajanja, ki privabi nekaj tisoč obiskovalcev.
Obisk Starega gradu Celje – tabela in primerjava z lanskim letom:
Mesec |
Maj 2020 |
Maj 2019 |
Junij 2020 |
Junij 2019 |
Julij 2020 |
Julij 2019 |
Avgust 2020 |
Avgust 2019 |
SKUPAJ – prodane vstopnice |
1.348 |
4.314 |
2.429 |
4.048 |
4.186 |
5.309 |
5.851 |
9.018 |
SKUPAJ – celoten obisk (otroške, letne karte, gratis) |
2.611 |
7.629 |
4.095 |
7.892 |
6.644 |
7.864 |
8.860 |
12.486 |
34 % lanskega obiska Stari grad Celje se je odprl uradno s 5.5.2020. |
52 % lanskega obiska |
84 % lanskega obiska |
70 % lanskega obiska |
September 2020 do 14. 9.: 1.909 prodanih odraslih vstopnic, celoten obisk 3.058 obiskovalcev
September 2019 (celoten mesec): 4.482 prodanih vstopnic, celoten obisk 7.163 obiskovalcev
Skupaj obisk Starega gradu Celje od 5. 5. do 14. 9. 2020 25.268 obiskovalcev
Spremenila se je struktura, in sicer v prid domačim gostom kot povsod po Sloveniji. Dober obisk so zabeležili tudi v obeh muzejih (MNZC in PMC) ter tudi na Celjski koči, kjer so letos odprli zipline, novo aktivnost na prostem (outdoor).
»Dober obisk znamenitosti in dnevnega turizma smo pričakovali, ker smo predvidevali, da se bodo domači gostje v poletni sezoni zadrževali oziroma da bodo prenočevali v zdraviliščih oziroma termalnih središčih okrog Celja ter v zelenih destinacijah, zato smo že v maju začeli intenzivno digitalno promocijo za obisk Celja. V poletnem času smo ponudili tudi brezplačna vodenja do drevesne hiše v mestnem gozdu in po starem mestnem jedru,« je še pojasnila Urša Dorn.
Sogovornica je še dodala, da je na odločitev prebivalcev Slovenije, kje bodo unovčevali bone, seveda vplivala tudi cena. Na trgu so se namreč pojavljale velike razlike in »dumpingi« v cenah. »V Celju so namestitve obdržale relativno enako raven cen kot lani in niso ustvarjale nelojalne konkurence na trgu. Razumljivo pa je, da je slovenski gostje iskali poletne počitnice, ki ponujajo največ za izkoristek bona, in da so raje prenočevali v zmogljivostih s poletno ponudbo kopanja ... Veseli smo, da so nas ti gosti obiskali – z večino hotelov oziroma term v regiji smo sklenili pogodbe o sodelovanju za ogled Starega gradu Celje.«
Turistične posledice odpovedi Mosa
Odpoved letošnjega Mosa je zato vsekakor velik udarec tudi v turističnem smislu za Celje – v času sejma so bile običajno zapolnjene vse namestitvene zmogljivosti ne samo v Celju, ampak tudi okolici (Laško, Dobrna, Podčetrtek, Rogaška Slatina ...).
»V Celju smo pogrešali sejemski utrip, ki bi se odrazil tudi v starem mestnem jedru, pri obisku znamenitosti. Mos je dogodek, ki je tudi v nočitveni statistiki Celje v septembru dvignil iz povprečja, a vsekakor ni edini dogodek, ki je ustvaril nočitve. Jeseni pričakujemo porast obiska ciljne skupine – aktivni seniorji/upokojenci, ki imajo letos brezplačne prevoze z vlakom in že precej obiskujejo Celje kot destinacijo za dnevni izlet. Ostalo je spet odvisno od splošnega stanja – morebitnih novih ukrepov v Sloveniji kot tudi v drugih državah. Iz partnerskih term dobivamo najave za skupine za jesen in tudi to je dober kazalnik, ki nas navdaja z optimizmom,« je še razmišljala Urša Dorn.
V Zavodu Celeia Celje bodo zaradi izpada Mosa in da bi jeseni v Celje privabili še več gostov, okrepili promocijske kampanje. »Načrtujemo digitalno promocijsko kampanjo Jesen v mestu grofov, v okviru katere bomo izpostavili tudi brezplačna vodenja po mestu z vodniki, ki so uspešno pridobili sredstva od STO in jih bomo podprli s promocijskimi aktivnostmi. Ta vodenja bodo zanimiva za različne ciljne skupine, še posebej pa verjetno za aktivne seniorje, ki imajo med tednom več časa za raziskovanje mest, kot delovno aktivni. Pripravljajo tudi promocijsko kampanjo za krompirjeve počitnice in tudi že za Pravljično Celje.«
Foto: SHERPA
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se