Shiffrin, Kilde, Odermatt pozivajo: Smučanje mora postati varnejši šport
Ta konec tedna se bodo alpski smučarji podali v novo sezono svetovnega pokala.

V avstrijskem Söldnu bosta najprej na sporedu dva veleslaloma, medtem ko bodo specialisti za hitre discipline na start prišli šele čez približno en mesec.
Toda še pred začetkom olimpijske sezone je smučarski svet pretresla razprava o varnosti v tem športu – potem ko je italijanski smučar Matteo Franzoso tragično umrl med treningom.
Preberite tudi:
Smrt ni bila potrebna
Smrt Italijana Mattea Franzosa v Čilu septembra – na le delno zavarovani progi za smuk – ni bila potrebna, da bi se razprava o varnosti v alpskem smučanju ponovno razplamtela. A odkar je 25-letnik izgubil življenje, so razprave še glasnejše – še posebej zdaj, ko se z začetkom tekem v Söldnu uradno začenja olimpijska sezona. Hitrostne discipline bodo sicer prišle na vrsto šele prihodnji mesec, a časa za izboljšave ni več veliko.
Varnost v središču pozornosti
Razprava o varnosti se je okrepila že v pretekli sezoni, ko je bilo veliko hudih padcev. Nekdanji smučar Felix Neureuther zato poziva k »odločnemu ukrepanju« Mednarodne smučarske zveze (FIS).
Pretekla zima je bila ena najbolj nesrečnih – poškodovali so se številni vrhunski tekmovalci, med njimi Mikaela Shiffrin, Corinne Suter, Petra Vlhová, Cyprien Sarrazin, Alexis Pinturault, Marco Schwarz in Aleksander Aamodt Kilde.
Shiffrinova je po grozljivem padcu v veleslalomu dejala: »Še veliko prostora je za izboljšave.«

»Želimo, da je šport varen«
Njen zaročenec in odličen norveški smukač Aleksander Aamodt Kilde, ki je po hudem padcu v Wengnu januarja 2024 dolgo okreval in se zdaj vrača, je dodal: »Želimo, da ta šport postane varnejši.«
Toda kako to doseči, ostaja nejasno.
So ukrepi FIS le “akcija za javnost”?
Karlheinz Waibel, vodja znanstvenega oddelka pri nemški smučarski zvezi (DSV), opozarja, da so novi ukrepi FIS – kot so obvezni airbagi, protirezna spodnja oblačila in prepoved karbonskih ščitnikov za goleni – pogosto bolj simbolični kot učinkoviti. Po njegovem so razprave o airbagih »pretirano napihnjene«, prepoved karbonskih ščitnikov pa »neutemeljena«, saj ni dokazov, da bi povzročali poškodbe.
Waibel meni, da bi morali ukrepati pri materialu in postavitvah prog, da bi zmanjšali obremenitve kolen: »Proge bi morali postavljati tako, da bi bili tekmovalci hitri tudi z manj agresivno opremo.«
Debelejši kombinezoni
Neureuther predlaga, da bi tekmovalce upočasnili z debelejšimi tekmovalnimi kombinezoni, FIS pa razmišlja o »pametnih« smučarskih vezeh.
Tudi Odermatt in Shiffrin predlagata rešitve
Superzvezdnik Marco Odermatt pravi: »Treningi niso organizirani kot tekme – to se mora spremeniti.«
Zaradi visokih stroškov FIS razmišlja o posebnem finančnem skladu za izboljšanje varnosti. Shiffrinova medtem predlaga razvoj nove generacije čelad, ki bi bolje zaščitile glavo pri padcih.
Preberite tudi:
A jasno je: ukrepati je treba hitro
»To je nevaren šport,« pravi Odermatt. »Vsi poznamo tveganja, zato moramo narediti vse, da se poškodbe čim bolj preprečijo.«
Cyprien Sarrazin, ki je po hudem padcu v Bormiu decembra 2024 le za las preživel in bil v umetni komi, je pred dnevi dejal: »Na varnost ne bi smeli pomisliti šele, ko nekdo umre.«
E-novice · Šport
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se