Poškodbe pri vožnji električnih skirojev so lahko hude, tako hude kot pri nesrečah z mopedi ali motorji, poudarjajo na Policiji. Da je električni skiro lahko smrtno nevaren, opozarja tudi Janez Stariha, nekdanji mestni svetnik Liste kolesarjev in pešcev v Mestni občini Ljubljana ter bivši kolesarski župan Ljubljane. »Električni skiroji so zaradi majhnih koles in neprimerne geometrije zelo nevarni, saj se lahko sprednje kolo zaradi svoje majhnosti zatakne ob kakšno oviro, celotna njegova zasnova pa je zelo nestabilna, saj je kratek in visok. Rezultat vsega tega je lahko padec,« razloži. Z vidika varnosti so električni skiroji problematični zaradi njihove nestabilnosti, neslišnosti in visokih hitrosti, ki jih dosegajo (od 25 do celo 70 km/h). To pomeni tudi daljše zaviranje, še posebej na spolzki podlagi.
Vozijo ga lahko že 12-letniki
Električni skiroji so zadnja leta izjemno priljubljeni, njihova prodaja pa narašča. Po večjih mestih jih je mogoče tudi najeti. A brez izkušenj jih ni pametno voziti hitro, kar pa uporabniki praviloma počnejo. Do te mere, da se večina preostalih udeležencev v prometu strinja, da so električni skiroji ena večjih nadlog. Poleg tega da so hitri, jih ljudje pogosto vozijo tudi tam, kjer jih ne bi smeli. Obenem so mnogi, posebej mladi, vozniki vse premalo pozorni in previdni. Nič čudnega, saj so posebej priljubljeni med najstniki, ki na cesti (še) ne poznajo strahu. Po veljavni zakonodaji lahko električne skiroje vozijo že otroci pri dvanajstih letih, ki so opravili kolesarski izpit. Marsikdo si tudi predstavlja, da če zna voziti navaden skiro, bo obvladal tudi električnega. A Stariha pravi, da ju ni mogoče primerjati, saj je električni nekajkrat hitrejši od navadnega. Po njegovem bi bilo treba starostno mejo za uporabo električnih skirojev zvišati na 16 let, čelada pa bi morala biti obvezna za vse starosti, kot pri motorjih. Takšna starostna omejitev velja namreč za vožnjo mopeda, ki dosega primerljivo hitrost.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 17, 23. april, 2024.