Kitajske ladje preko Arktike osvajajo Evropo
Kitajska preizkuša novo pomorsko pot iz Azije v Evropo.

Kitajska preizkuša novo pomorsko pot iz Azije v Evropo preko Arktike oziroma ruske Severne morske poti, ki jo omogoča taljenje ledu zaradi podnebnih sprememb, poroča Politico.
Kitajsko podjetje bo 20. septembra v spremstvu ledolomilcev poslalo kontejnersko ladjo Istanbul Bridge na 18-dnevno potovanje iz največjega pristanišča na svetu Ningbo-Zhoushan v Felixstowe v Združenem kraljestvu. Cilj je vzpostavitev redne linije prek ruske Severne morske poti, ki bi povezovala več pristanišč v Aziji in Evropi.
Arktika je po besedah Malteja Humperta, ustanovitelja Arktičnega inštituta, možganskega trusta s sedežem v Washingtonu, prva velika regija na svetu, kjer podnebne spremembe hitro in aktivno spreminjajo geopolitično dinamiko; odpirajo se nove poti za trgovino in pridobivanje energetskih virov, kar že spretno izkorišča Rusija.
Večina svetovne trgovine poteka skozi Sueški in Panamski prekop, Sredozemlje in Singapur, poudarja Humpert. Glavna prednost arktične poti je do 40 odstotkov krajša razdalja kot preko Sueškega prekopa in manj geopolitične negotovosti. Zato bi lahko potencialno postala alternativna trgovska pot. V prihodnosti, če se bo led dodatno talil, bi bila pot še bolj dostopna in ekonomsko privlačna, je prepričan Humpert.
Vendar pa pot ni brez tveganj. Arktika se segreva trikrat do štirikrat hitreje kot ostali del planeta. Manj ledu sicer olajša plovbo, a poveča tveganje ob nesrečah. Uporaba težkega goriva lahko povzroči hudo okoljsko škodo, čiščenje razlitja pa je zelo zahtevno.
Za zdaj je to predvsem pilotski projekt, ki ne ogroža tradicionalnih trgovskih poti, kot sta Sueški in Panamski prekop, še navaja Politico.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se