Za železnice več kot dve milijardi evrov. Zakaj tovorni promet duši ceste?
Medtem ko je tovornih vozil na avtocestah vse več, se je količina tovornega prometa na železnicah v primerjavi z obdobjem pred epidemijo zmanjšala.

V zadnjih tednih smo v Sloveniji priča zastojem na avtocestah, ki lahko v najslabšem primeru potovanje podaljšalo tudi za več ur. V pomembni meri je za kolone kriva rast števila tovornih vozil, piše Reporter, kjer so pojasnili, da so še leta 2015 so na odsekih avtoceste med Ljubljano in Postojno v povprečju dnevno našteli med 7500 in 8100 tovornih vozil, lani pa jih je bilo prvič več kot 10 tisoč.
Da bi se izognili preobremenitvi avtocest, smo se v Sloveniji pred slabimi petnajstimi leti odločili za intenzivna vlaganja v železnice. Od leta 2015 je država porabila že več kot dve milijardi evrov za nadgradnjo in obnovo obstoječih prog, nove železniške postaje in drugo infrastrukturo. Še dodatno milijardo evrov jo bo stala gradnja novega tira na progi med Divačo in Koprom.
Po domačih tirih se je lani prepeljalo manj tovora kot pred epidemijo, medtem ko se število tovornjakov na cestah nezadržno povečuje.
Vse to z namenom preusmeriti tovorni promet s cest na železniške tire, kar so vrsto let poudarjali tudi resorni ministri (Alenka Bratušek, Jernej Vrtovec, Peter Gašperšič ...) . Toda podatki kažejo, da se dogaja ravno obratno.
Zakaj vlaki po prenovljenih tirih vozijo manj tovora kot pred epidemijo? Odgovor na vprašanje najdete v najnovejšem Reporterju, kjer prav tako pišejo o tem, za kaj je Slovenija porabila več kot dve milijardi evrov.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
