Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 5 min.

Slovenske železnice vse udobnejše z novimi, sodobnimi garniturami


13. 6. 2025, 17.00
Posodobljeno
17:39
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Z 52 novimi potniškimi garniturami moderniziran vozni park potniškega prometa je bogatejši še za dve dodatni garnituri od naročenih skupno dvajsetih.

ZEN25-6780_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Nov, sodoben potniški vlak Stadler Flirt

Slovenske železnice so v petek, 13. junija, prevzele prvi dve od skupno dvajsetih novih dizelskih potniških garnitur Stadler. Obstoječemu voznemu parku in 52 novim garnituram znamke Stadler sta se torej pridružili dve novi garnituri serije 610 (podserija 100). S prevzemom se bo dodatno izboljšala uporabniška izkušnja potnikov na neelektrificiranih regionalnih progah, s tem je hkrati omogočena še dodatna širitev ponudbe tudi v tujino.

Nove garniture ponujajo nekaj izboljšav ter predpripravo, ki omogoča nadgradnjo garnitur na bimodalnost, torej tudi na električni pogon.

Pridobitev za neelektrificirane proge

Na železniški postaji Ljubljana so se ob prevzemu zbrali predstavniki Slovenskih železnic, predstavniki ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE) in predstavniki Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP).

»Z dobavo vseh 20 novih garnitur bomo pomembno izboljšali kakovost prevozov na neelektrificiranih progah  predvsem na kamniški, dolenjski in goriški. Možnost nadgradnje bo omogočila lažje prilagajanje voznega parka glede na predvidene elektrifikacije nekaterih regionalnih prog v prihodnosti (Ljubljana–Kamnik, Ljubljana–Novo mesto–Metlika).

Nove garniture bodo na regionalnih progah zamenjale preostale starejše dizelske potniške garniture serij 711, 713 in 813. S tem bomo dvignili kakovost storitev ter širili različne možnosti potovanj v javnem potniškem prometu.

Seveda pa še naprej ostajamo zavezani napredku, tako bomo v letošnjem letu zaključili razpisa za štiri električne lokomotive in 20 sodobnih potniških vagonov, s katerimi bomo učinkoviteje opravljali mednarodni prevoz.

V načrtu pa imamo skupaj z državo zagotovitev 4045 novih garnitur do leta 2030, s katerimi bomo izvajali učinkovit, harmoniziran in takten železniški potniški promet,« je povedal Miha Butara, direktor SŽ - Potniškega prometa Slovenskih železnic.

Poudaril je še pomembnost usklajenega delovanja vseh deležnikov – od države in upravljavcev do izvajalcev prevozov – pri zagotavljanju učinkovitega in trajnostnega sistema.

ZEN25-6860_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Na predstavitev so bili povabljeni novinarji iz različnih medijskih hiš.

»Pri doseganju okoljskih zavez Slovenije ima pomembno vlogo tudi javni potniški promet (JPP). Skladno z zadnjim sprejetim nacionalnim energetsko-podnebnim načrtom naj bi se število potnikov v JPP do leta 2030 povečalo za 60 odstotkov. Za medkrajevni JPP v Sloveniji to pomeni, da bi s sedanjih 52 milijonov evrov število potnikov na letni ravni povečalo na 83 milijonov.

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Družba za upravljanje javnega potniškega prometa ter prevozniki zato vodijo številne aktivnosti za izboljšanje tako avtobusnega kot železniškega javnega potniškega prometa. Ena od zelo pomembnih je tudi nakup novih, sodobnih in udobnih prevoznih sredstev, ki pomembno prispevajo k privlačnosti javnega potniškega prometa.

V zadnjih letih Slovenske železnice pospešeno zamenjujejo star vozni park z novimi, sodobnimi potniškimi garniturami, pri čemer jim finančno podporo zagotavlja tudi država. Zato nas zelo veseli, da se bo danes po slovenskih železniških tirih začela voziti še ena pridobitev, nov sodoben potniški vlak Flirt, ki bo na slovenske vlake zagotovo privabil še več potnikov,« je povedal Matjaž Vrčko, vodja sektorja iz ministrstva za okolje, podnebje in energijo.

ZEN25-6938_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Miran Sečki, Miha Butara in Matjaž Vrčko

Miran Sečki, direktor Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa, pa je k temu dodal: »Poslanstvo DUJPP je
zagotoviti učinkovit in kakovosten javni potniški promet skozi izboljševanje in dopolnjevanje različnih javnih prevoznih storitev javnega potniškega prometa.

Naše delo obsega izboljševanje ponudbe voznih redov, optimizacijo potovalnih časov, integracijo železniških in avtobusnih voznih redov ter usklajevanje s šolskimi, delavskimi in mestnimi prevozi. V razvoju pa delamo na gradnji informacijskega portala za potnike, na sledljivosti vozil in brezgotovinskem plačevanju.

Nova serija vlakov v javnem potniškem prometu bo potnike zagotovo prepričala k lažji odločitvi za uporabo ponudbe JPP kot priročne in udobne alternative mobilnosti namesto avtomobila; pa naj bo to za pot na delo, v šolo, na izlet ali zgolj po opravkih.«

Vodja projekta Filip Fele je ob podpisu prevzema novih vlakov povedal, da je nabava 20 novih dizelskih potniških garnitur z možnostjo nadgradnje v dvosistemsko vozno sredstvo, torej na dizel in na elektriko, ključnega pomena za nadaljnjo krepitev železniškega potniškega prometa tudi na regionalnih progah v Sloveniji.

Nove potniške garniture omogočajo naknadno nadgradnjo v dvosistemsko vozno sredstvo, zato bodo lažje sledile razvoju elektrifikacije javne železniške infrastrukture v prihodnosti.

Sodobne rešitve za boljšo uporabniško izkušnjo

Eva Zalokar, koordinatorica projekta, je izpostavila, da bodo nove, sodobne potniške garniture bistveno izboljšale storitev prevoza potnikov na neelektrificiranih regionalnih progah. Opremljene so namreč s sodobnim potniškim informacijskim sistemom, napovedovanjem postaj, omogočajo tudi prevoz oseb z omejenimi gibalnimi sposobnostmi.

Nove potniške garniture so zasnovane z izboljšano dostopnostjo in vključujejo rešitve, ki omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo tudi slepim in slabovidnim ter gluhim in naglušnim potnikom. Potniške garniture so izdelane po najnovejših standardih, tudi na področju izpusta emisij. 

ZEN25-7061_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Na postaji v Grosupljem so novi vlak pozdravili še župan občune Grosuplje in otroci iz mestnega vrtca.

Na svojo prvo vožnjo je vlak odpeljal v Grosuplje, kjer so ga na peronu pričakali župan občine Grosuplje Peter Verlič, družbo so mu delali in z navdušenjem pozdravili prihod vlaka otroci vrtca Kekec iz Grosupljega.

Župan Grosupljega je ob tej priložnosti dejal: »Okolju prijaznemu javnemu potniškemu prometu posvečamo v občini Grosuplje veliko pozornosti. Želimo, da bi se večkrat odločili in avto pustili doma ali pa se z njim pripeljali do parkirne hiše v Grosupljem, pot pa nadaljevali z avtobusom ali vlakom. Nove, sodobne potniške vlake, s katerimi bo vožnja še prijetnejša, seveda pozdravljamo in smo prepričani, da so še en korak naprej, da se bomo večkrat odločili za bolj trajnostno pot.«

ZEN25-6909_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
S prerezom traku so prvo novo garnituro slavnostno predali prometu.

Proizvajalec novih vlakov je podjetje Stadler Rail. Kratica FLIRT, ki bi jo lahko prevedli v spogledovanje, je akronim za »Fast Light Intercity and Regional Train«, torej hitri lahki medkrajevni in regionalni vlak.

Prijetnejša tudi pot čez mejo

S prevzemom novih potniških garnitur serije SŽ 610-100 se bo dodatno izboljšal prevoz potnikov na neelektrificiranih regionalnih progah. S prevzemom novih garnitur se ne bo izboljšala le ponudba v notranjem prometu, temveč se bo dodatno širila tudi onkraj meja. Za začetek bo to od 20. junija naprej vožnja vlaka Stadler v Zagreb in v Pulj.

To pa še ni vse. Na Slovenskih železnicah napovedujejo nabavo sodobnejšega voznega parka novih električnih lokomotiv in novih potniških vagonov, ki bodo obratovali v notranjem in mednarodnem prometu s ciljem nadomeščanja letalskih povezav.

Štiri nove, interoperabilne električne lokomotive in dvajset novih klimatiziranih potniških vagonov bo potnikom v notranjem in mednarodnem prometu zagotavljalo boljšo uporabniško izkušnjo z možnostjo prevoza koles in z brezžičnim spletnim omrežjem.

Nova vozila bodo opremljena tudi s sodobnim potniškim informacijskim ter z rezervacijskim sistemom, z napovedovanjem postaj ter z možnostjo prevoza gibalno oviranih ljudi. Potniški vagoni bodo opremljeni celo z delom z restavracijo.

Dobava lokomotiv in potniških vagonov je predvidena za leto 2028, z njimi pa se bo lahko SŽ  Potniški promet še aktivneje vključil v mednarodno ponudbo vlakovnih povezav.

ZEN25-7034_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Otroci vrtca Kekec iz Grosupljega so direktorju SŽ - Potniškega prometa predali zvezek risbic

Direktor potniškega prometa Slovenskih železnic Miha Butara se je zahvalil vsem, ki so prispevali k temu pomembnemu dosežku. Ob tem je izpostavil primer dobre prakse javnega potniškega prometa v Grosupljem, kjer imajo vsi potniki s potrjenimi vozovnicami možnost brezplačnega parkiranja v garažni hiši – sistem P&R (angleško park and ride oziroma parkiraj in se pelji).

Tako kot že igrivo oziroma spogledljivo napove ime garniture FLIRT, vas vabimo, da zaFLIRTate z nami ter se z novimi vlaki zapeljete po Sloveniji in širše.

Vabijo vas Gradec, Beljak, Reka, Zagreb, Pulj. S seboj povabite svoje najbližje in prijatelje. ZaFLIRTajmo skupaj, potujmo trajnostno in sproščeno.

Naročnik oglasa je SŽ – Potniški promet, d. o. o.

ZEN25-6989_NoviStadler_mk_P.jpg
Sašo Švigelj
Miha Butara, direktor SŽ - Potniškega prometa

O avtorju


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.