Halo, bralec
Čas branja 3 min.

Bralki izgubili pošiljko, po jeznih sporočilih so jo nenadoma našli


Andraž Zupančič
18. 4. 2025, 05.45
10:06
Deli članek
Velikost pisave

Pisala nam je bralka, ki opaža, da v zadnjem času Pošta Slovenije vedno pogosteje izgublja pošiljke, na pritožbe pa se celo odločno odzovejo, da je »pošiljka izgubljena« in je zanje zgodba končana. Skrbi jo, saj se ne potrudijo, da bi izgubljeno pošiljko našli. Zadnji primer pa je pokazal, da jo lahko z nekaj vztrajanja tudi hitro najdejo.

719544_260_postar.jpg
Nace Novak
Trenutno iščejo veliko poštarjev.

Pošta Slovenije ima očitno velike težave pri dostavljanju pošte. Bralka je jezna, ker so na njena poizvedovanja, kam se je izgubila pošta, precej arogantno odgovorili, da je pač izgubljena. "Nazadnje sem povsem izgubila potrpljenje, pisala sem na nešteto elektronskih naslovov, in glej ga zlomka, pošiljko so nenadoma našli. In to kljub temu, da so mi že odgovorili, da je izgubljena in je s tem zadeva končana," se je pridušala bralka. Poleg tega tudi opaža, da poštar le redko obišče njihove konce, včasih le enkrat ali dvakrat na teden. "Če izgubijo pomembne dokumente ali kaj drugega, kako se boš lahko še zanesel na njihov servis?," se sprašuje.

Zato smo tudi mi povprašali Pošto Slovenije, kaj se dogaja z njihovim delom in dostavo pošiljk.

Več pošiljk, večja verjetnost za napake

"V zadnjem času se je zelo povečalo število pošiljk, in kljub trudu, da učinkovito opravljamo poštne storitve, se sicer zelo majhen delež žal lahko izgubi oziroma pošiljk ne moremo takoj izslediti ali ugotoviti, kaj se je zgodilo. Iskanje pošiljke brez sledljivosti je na že omenjeno veliko količino pošiljk zelo oteženo," pravijo na Pošti.

Uporabnik se ob izgubi ali zamudi pošiljke seveda lahko pritoži v roku treh mesecev po oddaji pošiljke v notranjem prometu.

Na Pošti pravijo, da se je ob povečanju količine pošiljk število reklamacij in poizvedb zmanjšalo; glede na predhodno leto jih je zdaj za šest odstotkov manj.

pošta, nabiralnik
Lidija Markelj
Za mnoge je poštna storitev nekaj samoumevnega, a včasih se lahko zatakne.

Kot dodajajo, ob tem poskušajo dobiti čim več natančnih podatkov o pošiljki, od velikosti, barve ovojnine do vsebine. Kot še pojasnjujejo, do izgube lahko pride iz več razlogov. Zelo pogost je napačen ali nečitljivo napisan naslov naslovnika na pošiljki. V procesu prenosa pošiljke se lahko zgodi, da jo napačno usmerijo v logističnih centrih ali dostavijo napačnemu naslovniku. Zgodi pa se tudi, da spremnica na pošiljki odpade oziroma se odlepi in s tem izgubijo podatke o tej pošiljki.

Klasične pošte je veliko manj, več je paketov 

Kot omenjeno se število pošiljk povečuje, a se je ta trend od pandemskih let malce umiril, ostaja pa viden dvig števila nakupov prek spletnih trgovin, zaradi česar morajo seveda dostaviti več paketov. "K večji količini paketov v zadnjem obdobju prispeva tudi rast čezmejnih spletnih nakupov iz Kitajske. Se pa tudi pri nas pozna globalni trend upada pisemskih storitev," dodajajo na Pošti.

Tako pri nas po letu 2011 beležijo kar 60-odstotni upad pisemskih storitev, posamezniki namesto klasičnega pisnega dopisovanja več uporabljajo elektronsko komunikacijo, količina pisem pa upada po 10 odstotkov na leto. "Količina pisem je upadla z dveh pisem na dan na zgolj 3,5 pisma na teden. Kar 63 odstotkov prebivalcev Slovenije pošlje pismo manj kot enkrat na mesec."

Če pa vam izgubijo pošiljko in je ne morejo najti, ste upravičeni do odškodnine, višina pa je odvisna od vrste storitve, ki jo je pošiljatelj izbral ob oddaji pošiljke. Prav tako je v primeru izgube pošiljke in glede na izbrano vrsto storitev uporabnik upravičen tudi do vračila plačane poštnine. "Za obravnavo zahtevka za odškodnino mora vlagatelj vložiti zahtevek. Svetujemo, da uporabnik vso pridobljeno dokumentacijo pošlje na info@posta.si in priloži izpolnjen zahtevek za odškodnino, ki je dosegljiv tudi na naši spletni strani," pravijo.

Pri dostavi naj bi bili nad standardom

Na vprašanje, ali res tako zamujajo z dostavo, pa pravijo, da je slovenska pošta med boljšimi v Evropi. V letu 2024 naj bi več kot 96 odstotkov prednostnih pisemskih pošiljk dostavili naslednji delovni dan, standard je 95 odstotkov pošiljk. V dveh delovnih dneh so leta 2024 prenesli 99,5 odstotka paketov, standard je 80 odstotkov, v treh delovnih dneh pa so prenesli 99,9 odstotka paketov, standard tukaj znaša 95 odstotkov.

pošta, logistični center, ljubljana
Sašo Švigelj
V logističnem centru morajo preusmeriti vedno več pošiljk.

Pismonoše iščejo z lučjo pri belem dnevu

Seveda pa se tudi pri njih soočajo s pomanjkanjem kadra, najhuje je v dostavi. Trenutno imajo na spletni strani razpisanih skoraj 50 delovnih mest, večinoma iščejo pismonoše in dostavljavce. Glede na vprašanje bralke, ali res ne dostavljajo pošte vsak dan, pa zatrjujejo, da dostavljajo v skladu s predpisanimi standardi s strani AKOS, posameznemu gospodinjstvu pa vsak dan dostavljajo pošiljke s prednostno storitvijo. "Pošiljke, ki niso predmet prednostnega prenosa, dostavimo v roku treh delovnih dni," dodajajo na Pošti.

Berite brez oglasov

Trafika24 Logo

Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.

Prijava

Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.