Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

MŠŠ: V primeru romskih otrok v Bršljinu ne gre za segregacijo


lokalno
28. 5. 2008, 00.00
Posodobljeno
21:08
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

zver_milan.jpg
Milan Zver: Vključevanje romskih otrok še ni zadovoljivo

##IMAGE-2232779##

Na ministrstvu za šolstvo in šport so se danes odzvali na letno poročilo Amnesty International o stanju človekovih pravic v svetu, ki vključuje tudi Slovenijo, in sicer zaradi neureditve vprašanja izbrisanih in neuspeha pri celoviti vključitvi romskih otrok v izobraževanje. Na MŠŠ so poudarili, da v primeru romskih otrok ne gre za segregacijo.

AI, ki je zaradi omenjenih vprašanj Slovenijo vključila že v lansko poročilo, je v letošnje med drugim zapisala, da oblasti niso uspele celovito vključiti romskih otrok v izobraževanje in so v nekaterih osnovnih šolah dopuščale vzpostavitev posebnih skupin za romske otroke, pri čemer se je v nekaterih primerih poučevalo po skrajšanem učnem programu.

Kot so še zapisali na AI, je t. i. Bršljinski model, uporabljen na osnovni šoli Bršljin v Novem mestu, predvideval poučevanje v ločenih skupinah za učence, ki so potrebovali pomoč pri določenih predmetih. Učitelji v Bršljinu so priznali, da te skupine sestavljajo večinoma, včasih pa izključno Romi. Slovenske oblasti so trdile, da takšen model ni vodil v segregacijo romskih otrok in da so bili učenci razdeljeni v posebne skupine le začasno, AI pa je dobil informacijo, da se model še razvija. Kot so še zapisali na AI, nadaljnje podrobnosti do konca minulega leta niso bile znane.

Na MŠŠ so danes v sporočilu za javnosti pojasnili, da je do leta 2004 je obstajala zakonita podlaga za oblikovanje posebnih oddelkov za romske učence, od takrat pa oblikovanje oddelkov za romske učence ni dovoljeno. V letu 2004/05 so zato morale vse šole, ki so imele oblikovane posebne oddelke, Rome integrirati.

Ker romski učenci, ki so bili do tedaj v posebnih oddelkih, pogosto niso razumeli slovenskega jezika tako dobro, da bi sploh lahko spremljali pouk, je MŠŠ v osnovni šoli v Bršljinu financiralo dodatne učitelje za to, da so v času, ko je tekel pouk, lahko oblikovali začasne skupine učencev, ki pri posameznem predmetu niso dosegli minimalnega standarda znanja. Prav zato, da ne bi prihajalo do oblik prikrite segregacije, je v izvajanju pouka v Bršljinu poudarjeno, da se te skupine oblikujejo po potrebi, so izpostavili na MŠŠ.

Na MŠŠ so še navedli, da so na tem ministrstvu dali pobudo za pripravo in sprejem poklicnega standarda za romskega pomočnika in romskega koordinatorja. Hkrati je ministrstvo iz sredstev Evropskega socialnega sklada zagotovilo tri milijone evrov za izvajanje ukrepov iz Strategije uspešnejšega vključevanja učencev Romov v sistem vzgoje in izobraževanja, med drugim tudi za financiranje romskega pomočnika.

Razpis za pridobitev sredstev je bil vsebinsko pripravljen že v lanskem letu, aprila letos so bili končani vsi potrebni postopki za objavo, maja pa za izbor nosilca projekta. Izbrana je bila Zveza Romov Slovenije. Projekt ne vključuje le financiranja dela romskega pomočnika, temveč tudi pripravo gradiv za učenje romskega jezika ter poučevanje izbirnega predmeta Romska kultura.

Ob tem so na MŠŠ še priznali, da z uspešnostjo vključevanja romskih učencev še ne morejo biti zadovoljni. Uspehi so sicer mnogo večji v Prekmurju, nekoliko počasneje se premika na Dolenjskem, "vendar gre za proces, ki smo ga začeli intenzivno spremljati šele zadnjih nekaj let. Pa ne samo spremljati, tudi intenzivno vlagati v instrumente za dvig vključenosti."


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.