Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Z Alenko Bratušek
Čas branja 2 min.

Na ogledu del na drugem tiru danes turški infrastrukturni minister


Žiga Fabjan
16. 4. 2025, 05.46
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Danes se v Sloveniji na delovnem obisku mudi turški minister za promet in infrastrukturo Abdulkadir Uraloglu.

drugi tir
Matej Krže

Z ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek si bo ogledal potek gradbenih del na trasi drugega tira železniške proge Divača-Koper in gradbišče druge cevi avtocestnega predora Karavanke.

Uralogluja bo sprejel tudi premier Robert Golob, srečal pa se bo še z ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem.

Abdulkadir Uraloglu, turški minister za promet in infrastrukturo
Profimedia
Turški minister za promet in infrastrukturo Abdulkadir Uraloglu.

Blokirani računi umikajočega se turškega gradbinca

Tema pogovora med Bratušek in Uraloglujem bodo bržkone tudi finančne težave turškega podjetja Yapi Merkezi, ki skupaj z domačim gradbincem Kolektorjem CGP gradi drugi tir. Že smo poročali, da izplačila plač turškim delavcem zamujajo, prav tako plačila niso prejeli podizvajalci.

Slovenski podružnici imata od druge polovice marca blokirane račune. Portal Necenzurirano je razkril, da sta blokado računov ljubljanske podružnice družbe Yapi Merkezi in podjetja YM Construction dosegla brata Borut in Branko Brinšek, od katerih si Turki že dve leti izposojajo denar, skupaj že več kot 10 milijonov evrov.

Podjetje Grad.In v lasti bratov Brinšek od podružnic terja plačilo 900 tisoč evrov zapadlih obveznosti z obrestmi. Ljubljansko okrajno sodišče je dovolilo rubež tako finančnih sredstev kot premičnin, denimo gradbenih strojev.

drugi-tir
Matej Krže

Yapi Merkezi sicer ostaja gradbeni partner pri drugem tiru, vendar z manjšim številom inženirjev in delavcev. Kljub sprva drugačnim navedbam se Turki iz projekta umikajo zaradi finančnih težav v matičnem podjetju, pojasnjujejo v 2TDK, ki je investitor drugega tira. Večino preostalih del tako prevzema Kolektor CPG.

Kako napredujejo dela?

Infrastrukturna ministrica je po obisku gradbišč drugega tira minuli petek dejala, da dela potekajo po načrtih. Zgrajenih je 37 kilometrov predorov, dokončani so tudi vsi viadukti. Ponekod delavci že postavljajo tire.

Alenka Bratušek
Matej Krže
Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek na petkovem ogledu del.

Po zagotovilih Bratušek največji infrastrukturni projekt v državi ostaja tako v časovnih kot tudi finančnih okvirih. Po trenutni časovnici bi progo začeli testirati marca prihodnje leto, ko bo vzpostavljena prevoznost. »S tem ne mislim, da bodo vlaki takrat že vozili po voznem redu, ne bodo. Bo pa vzpostavljena prevoznost in proga se bo testirala,« je v Dekanih dejala Bratušek.

drugi-tir
Matej Krže

Ob robu ministričinega ogleda je generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset izpostavil, da zapletov ne pričakujejo. Po njegovih besedah je končanega 80 odstotkov celotnega projekta.

Eden večjih izzivov je plaz v dolini Glinščice, ki drsi za milimeter na mesec oz. dober centimeter na leto. Pristojni verjamejo, da je plazenje mogoče v doglednem času ustaviti, v vmesnem času pa vseeno zgraditi progo. Kot je pojasnil Marko Movrin iz državne Družbe za razvoj infrastrukture, bodo drsenje terena za centimeter na leto »skompenzirali« z ustreznimi tehničnimi rešitvami.

Iz Divače v Koper v pol ure

Drugi tir bo občutno skrajšal čas vožnje vlakov med Divačo in Koprom. Potniški vlak zdaj za pot potrebuje 45 minut, po odprtju drugega tira pa se bo ta čas skrajšal za 17 minut. Manj časa bodo porabili tudi tovorni vlaki – namesto sedanjih 100 minut bodo po novi progi vozili le pol ure.

drugi-tir
Matej Krže

Povečalo se bo tudi število voženj. Po trenutni progi lahko na dan pelje 94 vlakov, po novi enotirni progi jih bo lahko 212. Ob vzpostavitvi dvotirne proge pa se bo ta številka povečala na 252.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.