Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Gospodarstvo
Čas branja 1 min.

Turški delavci na projektu drugi tir niso prejeli februarskih plač


L.T.
26. 3. 2025, 07.17
Posodobljeno
07:32
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Družba Yapi Merkezi ima blokirane račune, del njenih obveznosti gradnje drugega tira prevzema Kolektor CPG.

drugi tir, viadukt glinščica
Bobo
Dela na projektu izvajata podjetje Kolektor in turški Yapi Merkezi, ki je v konzorcij prinesel referenco za gradnjo tunelov. Na fotografiji viadukt Glinščica.

Finančne težave turškega gradbenega podjetja Yapi Merkezi, ki skupaj s partnerji gradi drugi tir Divača–Koper, so po navedbah Forbesa postale še resnejše. Njegovi slovenski podružnici, Yapi Merkezi in YM Construction, imata od ponedeljka blokirane bančne račune, razlogi za to pa niso povsem jasni.

Podjetje priznava, da ima dolgove do podizvajalcev in se z njimi dogovarja o reprogramiranju obveznosti. Kot je že poročal portal Necenzurirano bi lahko dolg znašal celo 20 milijonov evrov.

Težave so začeli občutiti tudi delavci – avtobusni prevozi na gradbišče so se ustavili, izplačila plač pa že več mesecev zamujajo. Plače, ki bi morale biti nakazane 18. marca, še niso prejeli, kar je povzročilo zaskrbljenost, še posebej pred prihajajočim praznovanjem konca ramadana. Vodstvo podjetja je zaposlenim zagotovilo, da bodo sredstva nakazana v prihodnjih dneh, tokrat na turške bančne račune.

Hkrati Yapi Merkezi zmanjšuje svoj obseg del na projektu – večji del njegovih nalog prevzema slovensko podjetje Kolektor CPG. V 2TDK, ki nadzoruje projekt, zagotavljajo, da spremembe ne bodo vplivale na časovnico, čeprav nekateri viri opozarjajo na možnost zamud pri dokončanju tira, predvidenem za marec 2026.

To je vir negotovosti tudi za turške delavce, saj ni jasno, ali prerazporejanje del pomeni njihov povratek v Turčijo. Hkrati obstaja bojazen, da bi morebitni popolni umik Yapi Merkezi iz projekta lahko ogrozil nadaljevanje del, saj ima podjetje edine relevantne reference za gradnjo predorov.

Kljub zapletom na ministrstvu za infrastrukturo zagotavljajo, da finančni in časovni okvirji projekta ostajajo nespremenjeni, čeprav priznavajo, da nimajo neposrednega nadzora nad poslovanjem vpletenih podjetij.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.