Znano, kaj piše v poročilu o letalski nesreči na Veliki planini
Glavni preiskovalec iz službe za preiskovanje letalskih incidentov Toni Stojčevski je spisal uvodno poročilo o preiskavi letalske nesreče, do katere je marca zgodila na območju Velike planine. V njem so predstavljeni osnovni podati o nesreči, celota pa bo predstavljena v končnem poročilu.

Na območju planine Konjščica, ki je del Velike planine, je marca strmoglavilo manjše motorno letalom znamke Mooney Ovation M20R in nato trčilo v kočo. Pilot, švedski podjetnik in nekdanji politik Carlo Lundström. ki je bil edini na krovu letala, nesreče ni preživel. Zdaj pa je preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski javno objavil uvodno poročilo o nesreči letala na območju Velike planine.
V gosti megli in zahtevnih vremenskih razmerah je na območju Velike planine 10. marca okoli 9.20 po lokalnem času strmoglavilo zasebno letalo tipa Mooney M20R Ovation2 GX, registracije N595RJ. V nesreči je življenje izgubil 64-letni pilot, švedski državljan, izkušen letalec s preko 730 urami naleta.
Letalo je vzletelo z zagrebškega letališča Pleso ob 08.47, let pa je bil načrtovan kot VFR (Visual Flight Rules) let proti švicarskemu letališču St. Gallen–Altenrhein (LSZR). Načrt letenja je predvideval prelet točk LJCE – NIPEL – TOBSO – DORAP. Sprva je let potekal brez posebnosti, pilot pa je vzpostavil stik z ustreznimi kontrolami letenja na Hrvaškem in v Sloveniji. V času približevanja Veliki planini je bil na višini 2900m, je navedeno v poročilu.
Ob 9.20 je letalo izginilo z radarske slike. Obveščanje preiskovalnih organov je steklo ob 9.31, ReCO pa je nemudoma sprožil iskalno-reševalno akcijo, v kateri so sodelovali GRS Kamnik, gasilci in policija. Ob 12.20 so bili razbitine letala najdene v neposredni bližini ene od planinskih koč. Ostanki letala pa so presekali kočo. Pilot je v strmoglavljenju umrl na kraju nesreče, je razvidno iz poročila.
Vremenski pogoji neprimerni za vizualni let
Po podatkih Agencije za civilno letalstvo in Agencije RS za okolje so bile ob 9.20 razmere na območju Velike planine izrazito neugodne za vizualno letenje, navaja Toni Stojčevski. "Spodnja meja oblačnosti se je gibala med 2500 in 3000 ft MSL, prisotna je bila gosta megla in padavine. Med 1900m in 4800m so bili prisotni pogoji za zmerno zaledenitev, kar je potrjevalo tudi veljavno AIRMET opozorilo, izdano že ob 08 UTC. Ta vremenska fronta se je počasi pomikala proti vzhodu in je ob nesreči že zajela tudi območje nesreče".
Vsa dokumentacija skladna s predpisi
Pilot je imel veljavno dovoljenje PPL(A) z ratingom SEP(LAND), zdravniško spričevalo 2. razreda in licenco LAPL. Vse dokumentacije so bile skladne s predpisi. Letalo, ameriški Mooney M20R, je imelo veljavno standardno potrdilo o plovnosti in je bilo v lasti zasebnega lastnika.
Potek preiskave
Na kraju nesreče je dva dni potekal podroben ogled, v katerem so sodelovali preiskovalci Ministrstva za infrastrukturo (MZI), policija in gasilske enote. Ostanki letala in dokumentacija so bili prepeljani v varovane prostore za nadaljnjo analizo. V preiskavo so vključeni tudi tuji preiskovalni organi – AIN (Hrvaška), NTSB (ZDA) in STSB (Švica), saj gre za letalo ameriške registracije s pilotom iz Švedske na letu v Švico.
Kaj je botrovalo tragediji?
Končno poročilo o vzrokih nesreče bo podano po zaključku preiskave. A že sedaj kažejo prve okoliščine, da je let v izrazito neugodnih vremenskih razmerah, brez ustrezne IFR opreme in pogojev, privedel do tragedije. Primer ponovno opozarja na pomen natančnega spremljanja vremenskih opozoril in spoštovanja meje med vizualnim in instrumentnim letenjem, je v poročilu opozoril preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se