Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Tatvine avtomobilov

“Oprostite. Vi pa vozite ukradeni avto!”


dolenjski-list
Tanja Jakše Gazvoda
19. 6. 2008, 00.00
Posodobljeno
23. 06. 2008 · 13:11
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

avti.jpg
Od 1. septembra lani do 1. junija letos je policija v Sloveniji opravila več kot 14 milijonov

##IMAGE-3316939##

Občan srednjih let iz okolice Novega mesta je pred tremi leti v eni večjih dolenjskih posredniških hiš, kjer prodajajo tudi rabljena vozila, v dobri veri kupil leto dni star avto srednjega cenovnega razreda. Z njim je bil dvakrat na tehničnem pregledu, kjer ga je normalno registriral, tretjič pa…. “Z vašim avtom nekaj ni v redu. Kaže, da je bil ukraden,” mu je pojasnila uslužbenka, ki je v računalnik vtipkala podatke o avtomobilu.

Sledili so sila neprijetni dogodki: prišli so policisti, saj je vendar tatvina avtomobila kaznivo dejanje, in občan, ki je imel v Novem mestu še nekaj pomembnih opravkov s strankami, je moral te opraviti v spremstvu kriminalistov, ki so mu avto tudi zasegli.

Imena prizadetega občana ne bomo zapisali, prav tako ne naziva podjetja, kjer je avto kupil, saj zadevo kriminalisti še preiskujejo. Naj bo primer, ki ni osamljen, le v opozorilo vsem, ki kupujete rabljene avtomobile.

V državi, v kateri je avtomobilski trg zelo neurejen, uvoz vozil na črno pa je pogost pojav, namreč nikoli ne vemo, na kakšnega štirikolesnika naletimo. Šengenski informacijski sistem (SIS), ki je na slovenskih zunanjih mejah Evropske unije v veljavi od 21. decembra lani, letos pa so ga uvedli tudi pri registraciji vozil na tehničnih pregledih, lahko odkrije marsikaj, tudi ukradeno vozilo, s katerim smo pred uveljavitvijo SIS-a brez ovir potovali čez mejo ali opravili tehnične preglede.

Do pred kratkim takšnega, prodanega v komisijski prodaji s ponarejeno dokumentacijo, niti pri nas ni bilo težko registrirati. Kupec pa, v dobri veri, da kupuje “čist” avto, saj ima ustrezno dokumentacijo in račun, nasede goljufu, kar spozna šele na tehničnem pregledu oziroma ob registraciji vozila ali na meji. In ob tem najverjetneje potegne kratko in ostane brez avta.

Več kot milijon ukradenih

Na območju Evropske unije letno ukradejo okoli 1,2 milijona vozil, v Sloveniji pa 700 do 800. Večina ukradenih vozil množično roma v Rusijo ali preko Balkana v Turčijo, Azijo, tudi Afriko, a precej se jih preprodaja tudi v Evropi.

Policija ima izdelan sistem, katera vozila so najbolj pogosta tarča tatvin in na podlagi tega se na meji ali v notranjosti države odloči za kontrolo po SIS-u.

“Za državljane tretjih držav je tako ali tako obvezna temeljita mejna kontrola, ki obsega tudi kontrolo prevoznega sredstva, sicer pa se pri državljanih članic Evropske unije policisti odločijo za temeljito kontrolo vozila na podlagi indikatorjev, ki nakazujejo, da je z vozilom morda kaj narobe,” pravi France Božičnik, vodja kriminalistične policije na Policijski upravi Krško.

In že vpis registrske tablice ali številke šasije lahko da tako imenovani zadetek. V bazi šengenskega informacijskega sistema so namreč poleg dokumentov, iskanih oseb in še česa vnešeni tudi podatki o ukradenih vozilih.

Več o policijskih metodah ugotavljanja morebitne krivde lastnika ukradenega avtomobila, o tem kaj se po odkritju dogaja z vozilom in tudi, kako se izogniti morebitnim nevšečnostim ob nakupu rabljenega avta, preberite v tiskani izdaji Dolenjskega lista.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.