Odpeljali so predsedniški krog
Predsednik je za krmilom države, v simbolnem pomenu nekakšen prvi voznik domovine. In kakšni vozniki so kandidati za predsednika republike? Dr. Nataša Pirc Musar, dr. Milan Brglez, Anže Logar, Janez Cigler Kralj in dr. Vladimir Prebilič zatrjujejo, da so odgovorni do sebe in ostalih udeležencev v prometu, ob tem so zagotovili, da si bodo v primeru izvolitve prizadevali za trajnostno mobilnost in dvig prometne kulture.

V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) ocenjujejo, da je svet z vidika reševanja podnebne krize pred veliki izzivi, pri čemer promet prispeva pomemben delež škodljivih emisij. Predsednik države je lahko pri tem pomemben družbeni kompas, saj lahko s svojim zgledom in ravnanji utira pot družbenim spremembam, ki so tudi na področju mobilnosti nujno potrebne. Zato so predstavniki AMZS-ja v Center varne vožnje na Vranskem povabili vse predsedniške kandidate, da bi jih spodbudi k temu, da bi s svojim zgledom in ravnanji utirali pot v bolj trajnostno mobilnost in pripomogli k dvigu prometne kulture.
Povabilu se je odzvalo pet kandidatov za predsednika republike. V spremstvu inštruktorjev varne vožnje so z avtomobilom odpeljali »predsedniški krog«, ki je bil zasnovan na podlagi dolgoletnega dela AMZS na področju usposabljanja voznikov. Na ta način so doživeli delček tega, s čimer AMZS na programih varne vožnje pomaga udeležencem, da postanejo še boljši in bolj varni vozniki.
Dr. Milan Brglez
»Nujno je zmanjševanje emisij v letalskem prometu. To bo vplivalo na vse druge oblike mobilnosti in temu je treba prilagoditi infrastrukturo ter zagotoviti povezljivost različnih oblik mobilnosti. Predsednik lahko strokovnim razpravam o tem, kakšna bo naša mobilnost v prihodnje, daje težo.«
Dr. Anže Logar
»Sem zaprisežen kolesar in prisegam na zeleno tehnologijo. To je ena ključnih točk mojega programa. Menim, da je pred nami zelo zahtevno obdobje zelene preobrazbe, kjer lahko ima predsednik republike pomembno vlogo predvsem s svojim zgledom, z jasnim opominjanjem, kako pomembno je, da spreminjamo svoje navade.«
Janez Cigler Kralj:
»Močno podpiram vse preventivne akcije za varnost v prometu, prav tako pa tudi posodabljanje prometne infrastrukture in vozil, ki gredo v smeri večje varnosti. Zelo pomembno je, da na varnosti v prometu delujeta tako država kot civilna družba. Praktično celoten svet je prišel do točke, ko trajnostna mobilnost ne more biti le stvar izbire, ampak logične odločitve.«
Nataša Pirc Musar
»Da bomo uspešni pri izpolnjevanju zavez podnebne nevtralnosti in tudi mobilne prihodnosti, je bistveno, da okrepimo in posodobimo javni prevoz, ki mora biti bližje potrebam in cenovno sprejemljiv današnjemu načinu življenja. Nujna je razpršitev delovnih mest izven mest, izkoristiti potenciale digitalizacije, razmišljati tudi o novih alternativah goriva za cestni prevoz.«
Dr. Vladimir Prebilič
»V Sloveniji je promet sektor z največjim deležem emisij toplogrednih plinov; cestni promet prispeva več kot 99 odstotkov vseh izpustov. Če želimo rešiti ta problem, moramo zagotoviti boljše sodelovanje države z občinami ter koordinirana vlaganja v infrastrukturo. Tovorni promet pa moramo v večji meri preusmeriti na železnico.«
Foto: SHERPA
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se