Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Spodnje Podravje
Čas branja 3 min.

Ptujska obvoznica še brez rešitve tudi po krivdi lokalne politike


STA
L.T.
8. 6. 2025, 08.47
Posodobljeno
09:25
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Medtem ko dela na odseku bodoče hitre ceste med Ormožem in Markovci potekajo v skladu s časovnico, še vedno ni jasno, kdaj in po kakšni trasi se bo cesta nadaljevala mimo Ptuja.

1491403577_cg_promet_most_4.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika
Dars za hitro cesto Ptuj-Ormož obravnava le še traso, ki bo potekala čez Puhov most (v ospredju). Za namen lokalnega prometa ga namerava razširiti z dodatnima voznima pasovoma.

Študija variant vključuje le traso severno od Ptujskega jezera, a za zdaj še ni znano, kdaj jo bo država dokončno potrdila. Ob tem na Ptuju opozarjajo na prometne razmere.

Na Darsu so za STA povedali, da je od 16,7 kilometra v gradbeni fazi že 90 odstotkov celotne trase nove ceste. Večina odsekov je po njihovih informacijah že prevozna znotraj gradbišča, kar omogoča nemoteno izvajanje nadaljnjih del in zmanjšuje obremenitev okoliških prometnic.

Na odseku med Gorišnico in Ormožem med drugim nadaljujejo zemeljska dela, začeli so tudi dela na nadvozu Ormož, nadaljujejo jih na nadvozu Formin in na mostu čez Pesnico. Na odseku med Markovci in Gorišnico pa intenzivno potekajo dela na nadvozu med Moškanjci in Zagojiči in gramoznem nasipu na še edinem nepovezanem delu trase med Forminom in mostom čez kanal Formin.

Nejasna prihodnost ptujske obvoznice

Medtem pa še vedno v prostor ni umeščen slabih deset kilometrov dolg odsek med Ptujem in Markovci. Ministrstvo za naravne vire in prostor še vedno pripravlja državni prostorski načrt, hkrati pa poteka drugi krog vrednotenja v sklopu študije variant.

Na Darsu pojasnjujejo, da obravnavajo samo optimizirano varianto severno od Ptujskega jezera, ki je bila v sklopu medresorske delovne skupine predhodno usklajena tudi z lokalno skupnostjo. Postopek priprave državnega prostorskega načrta je v fazi zaključevanja strokovnih podlag za študijo variant, trenutno pa poteka tudi izdelava okoljskega poročila, študije hrupa, analize tveganja in drugih strokovnih podlag. Temu bodo sledili javna razgrnitev, priprava stališč do pripomb in predlogov ter potrditev najustreznejše variante na vladi.

Kritike lokalne politike in civilnih iniciativ

V lokalnem okolju medtem opozarjajo na slabe prometne razmere v najstarejšem slovenskem mestu. Po besedah svetnika Gibanja Svoboda Alena Hliša je stanje cest na Ptuju v primerjavi z okoliškimi občinami katastrofalno. Meni, da so ceste vedno bolj obremenjene in si zaslužijo obvoznico. Čeprav bo predvidena trasa obvoznice precej posegla v krajino, Hliš dodaja, da so imeli Ptujčani 20 let časa, da se zedinijo glede predvidene trase. "Žal nam očitno to še vedno ni povsem uspelo, a v naši svetniški skupini smo mnenja, da je najbolj pomembno, da se enkrat za vselej trasa določi, kakršnakoli je. Idealna verjetno ne bo nikoli," je dejal.

Svetnik liste Ptuj je naš Alen Iljevec meni, da je za tako počasno reševanje in izgovarjanje na krivdo države kriva tudi lokalna politika, ki bi morala biti bolj vztrajna. S predlagano traso naj bi bili le korak bližje h končni ureditvi. "Vemo, da je tu bilo izjemno veliko različnih interesov, lobijev, in to je velik dosežek, a žal smo še daleč do te ceste, da se bomo po njej lahko vozili," je dodal Iljevec.

Civilna iniciativa Za ptujsko obvoznico, ki opozarja na neznosno življenje ob Ormoški cesti, je nedavno obeležila osmo obletnico ustanovitve. Predstavnica iniciative in mestna svetnica Sergeja Puppis Freebairn poudarja, da niso pričakovali, da bo postopek trajal tako dolgo. "Na podlagi tega vidimo, koliko smo ljudje v našem pravnem sistemu v resnici zaščiteni. Čisto vsi imajo namreč svoje zaščitnike, arheologija, živali, vode, vsi ščitijo njive, samo ljudje v bistvu ostajamo nezaščiteni," pravi.

1597048700_mz_tovornjaki.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika
Prometno močno obremenjena Ormoška cesta je vir nezadovoljstva med občani Ptuja.

Civilna iniciativa je pred časom protestno izstopila iz delovne skupine, ker niso dali v presojo treh variant obvoznice, pač pa le eno, kar se jim zdi preveč tvegano. Puppis Freebairn skrbi, da gre zgolj za skico na papirju. "Vemo, da je postopek sprejemanja državnega prostorskega načrta zelo dolg. Po javni razgrnitvi bodo na vrsti pripombe javnosti, obstaja celo opcija, da se ustanovi še kakšna nova civilna iniciativa, ki bi bila proti," se boji.

Medtem pa se življenje ljudi ob s tovornjaki prenatrpani Ormoški cesti ne bo izboljšalo. Prebivalci zato vidijo druge možnosti, da se cesta skozi Spuhljo razbremeni, kot je preusmeritev tranzita in čimprejšnja gradnja začasne obvozne ceste, ki naj bi jo Dars tako ali tako načrtoval v času gradnje predora pod Budino.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.