© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

MOP: Inšpektorji so pri svojem delu samostojni


dolenjski-list
4. 12. 2009, 13.40
Posodobljeno
08. 01. 2010 · 12:57
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

zabjak_tjg.jpg
arhiv DL, T. J. G.
Foto: arhiv DL, T. J. G.

##IMAGE-3284930##

Po objavi groženj s tožbo sveta krajevne skupnosti Bučna vas in odzivu novomeškega župana Alojzija Muhiča se je odzvalo tudi ministrstvo za okolje in prostor. Kot smo poročali, krajani preko odvetnika Draga Šribarja tudi okoljskemu ministru Karlu Erjavcu grozijo s tožbami, saj po njihovem mnenju okoljski inšpektorji ne izvajajo svojih nalog. Odgovor službe za odnose z javnostmi MOP objavljamo v celoti:

Spoštovani,

glede na to, da se krajani Bučne vsi, tudi prek odvetnika, pritožujejo na delom inšpekcijskih služb, vam pošiljamo spodaj napisano informacijo:

V 4. členu Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS št. 43/07-UPB-1) je nedvoumno zapisano, da je inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora v okviru svojih pooblastil samostojen. Samostojnost se v tem primeru šteje kot neodvisnost pri svojem delu in mu nihče ne sme podajati sugestij in predlogov, kako naj odloči v posamezni zadevi. Samostojnost in neodvisnost inšpektorja je podkrepljena tudi v 15. členu Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS št. 43/07-UPB-1), ki določa, da inšpektor ne sme opravljati dejavnosti na področju, na katerem opravlja delo inšpekcijskega nadzora.

Inšpekcijski organi v zadevi, ki vodi postopke, izda konkretni upravni akt, to sta odločba ali sklep. Vsak od teh aktov vsebuje pouk o pravnem sredstvu, kjer je natančno zapisano, ali stranka lahko izpodbija odločitev z rednimi ali izredni pravnimi sredstvi. Redno pravno sredstvo v inšpekcijski zadevi je pritožba na II. stopnji. O tej zahtevi, v primeru Inšpektorata RS za okolje in prostor, odloča Ministrstvo za okolje in prostor. Poleg tega je v pravnem pouku naveden še rok, kraj in način vložitve pritožbe. Z možnostjo pritožbe je stranki dana možnost, da se o odločitvi, s katero so bile stranki naložene določene dovolitve, prepovedi ali zapovedi, preveri pravilnost odločitve organa prve stopnje. Od leta 2005 imajo inšpektorji tudi pooblastilo za vodenje prekrškovnih postopkov. V tem primeru o pritožbi, ki se v prekrškovnem postopku imenuje zahteva za sodno varstvo, odloča pristojno okrajno sodišče. Če povzamemo, nadzor nad odločitvami inšpektorja vršijo v inšpekcijskih zadevah samo upravni organi II. stopnje, pravilnost odločitve v prekrškovnem postopku presoja pristojno okrajno sodišče.

V Sloveniji so inšpekcijski organi organizirani kot upravni organi in so v večini primerov organi v sestavi ministrstev. Delo inšpektorata vodi in usmerja glavni inšpektor. Minister lahko preveri delovanje inšpektorata, seveda le ve delu, ki se nanaša na potek dela, število ukrepov, organizacijo in kadrovske zadeve, ne more in ne sme pa se vključevati v proces odločanja o zadevah ali kakršnokoli vplivanje na delo inšpektorja, ki vodi posamezno zadevo. Delo medobčinskih inšpektoratov nadzorujejo občine ustanoviteljice.

S prijaznimi pozdravi,

                                                                                            Služba za odnose z javnostmi 
                                                                                           Ministrstva za okolje in prostor


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.