Anketa Dela: Večina anketirancev še ni odločena

##IMAGE-3443171##
Slovenski volivci pri svoji odločitvi stavijo predvsem na programe strank, večina pa se še ni odločila, koga bo volila čez mesec dni. Tako kažejo rezultati ankete, ki so jih objavili v današnjem Delu.
Anketiranje je potekalo tik pred uradnim začetkom volilne kampanje, zato so anketirane spraševali, kako oblikujejo svojo volilno odločitev - najprej o tem, ali si nameravajo v prihodnjih tednih do volitev vzeti čas za primerjavo volilnih programov različnih političnih strank. Dve tretjini - 66,4 odstotka - vprašanih pravi, da bodo to storili. Da do volitev ne bodo primerjali strankarskih volilnih programov, pa jih je odgovorilo 31,6 odstotka.
Med tistimi, ki se nameravajo posvečati primerjavi programov, izstopajo simpatizerji SDS, med katerimi jih je na zgornje vprašanje pozitivno odgovorilo kar 80 odstotkov, in anketiranci v starostni skupini 50-65 let (73 odstotkov).
Na vprašanje, kaj bo najbolj vplivalo na to, kako se bodo odločali na volitvah, je 46,3 odstotka vprašanih odgovorilo, da bo to program stranke. Ugled predstavnikov stranke je odločilen za 31,6 odstotka vprašanih, ugled stranke za 22,4 odstotka in osebnost predsednika stranke za 21,6 odstotka. Vsak anketiranec je lahko dal več odgovorov, zato njihov seštevek presega 100 odstotkov.
Program stranke so kot najpomembnejši dejavnik poudarile ženske (52 odstotkov, moški recimo le 40 odstotkov) in simpatizerji SDS (55 odstotkov). Ti so tudi največkrat poudarili ugled stranke (37 odstotkov). Osebnost predsednika stranke so poudarili simpatizerji Liste Zorana Jankovića (39 odstotkov) in anketiranci z visokošolsko izobrazbo (31 odstotkov).
Dobrih 61 odst. (še) ne ve, koga bodo volili
Kar 61,3 odstotka vprašanih še vedno ne ve, komu bodo 4. decembra dali svoj glas. Že odločenih jih je nekaj več kot tretjina, 38,3 odstotka.
Nadpovprečno so vnaprej (že pred začetkom kampanje) opredeljeni simpatizerji SDS (55 odstotkov), liste Zorana Jankovića (64 odstotkov) in liste Gregorja Viranta (48 odstotkov).
Naročnik ankete je uredništvo Dela. Telefonsko anketiranje je 2. in 3. novembra na reprezentativnem vzorcu 506 odraslih državljanov opravil oddelek za tržne raziskave Dela Stik.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se