Če je nova vrednost vaše nepremičnine nepravilna ali se z njo ne strinjate, morate storiti tole
V skladu s predvidenimi aktivnostmi množičnega vrednotenja nepremičnin bodo vsi lastniki nepremičnin predvidoma konec meseca maja in/ali v začetku junija 2025 po pošti prejeli zbirno potrdilo o novi posplošeni vrednosti posamezne nepremičnine.

Geodetska uprava Republike Slovenije (GURS) priporoča, da vsak posameznik zbirno potrdilo skrbno pregleda. Lahko se zgodi, da je prišlo do napake ali odstopanja, postopki so v tem primeru sledeči:
- Niso izpisane vse nepremičnine
V primeru, da lastnik ugotovi, da na potrdilu niso izpisane vse njegove nepremičnine, preveri v zemljiški knjigi (lahko sam, na naslovu Portal e-Sodstvo), če je pri vseh nepremičninah vpisan z enotno matično številko EMŠO.
- Podatki o nepremičnini ne ustrezajo dejanskemu stanju
Če so podatki nepremičnine v evidenci vrednotenja (EV) nepravilni, je praviloma tudi njena posplošena vrednost neustrezna. Zato mora lastnik v takem primeru najprej urediti podatke. Večinoma gre za podatke katastra nepremičnin, ki se urejajo v skladu s postopki Zakona o katastru nepremičnin (ZKN).
Nekaj pa je tudi podatkov iz drugih matičnih evidenc, ki se urejajo po drugih predpisih (podatki o dejavnosti posebnih enot vrednotenja (PEV) - Zakon o množičnem vrednotenju (ZMVN-1), rastiščni koeficient in odprtost - Zakon o gozdovih, in podobno).
V tem primeru mora posamezni lastnik urediti uskladitev dejanskega stanja in stanja v uradnih evidencah. Postopki so opisani na povezavi Kataster nepremičnin - E-prostor.
- Vrednost nepremičnine bistveno odstopa od tržne vrednosti
Če so podatki o nepremičninah v evidenci vrednotenja pravilni in ustrezajo dejanskemu stanju, pa lastnik vseeno meni, da posplošena vrednost nepremičnine bistveno odstopa od njene tržne vrednosti, potem lahko predlaga spremembo posplošene vrednosti v skladu z Zakonom o množičnem vrednotenju nepremičnin (ZMVN-1), in sicer na način predloga za ugotavljanje posebne okoliščine.
To lahko stori tako, da najame cenilca, ki bo izvedel oceno uveljavljanja posebnih okoliščin pri konkretni nepremičnini. "Na Geodetski upravi bi želeli pri tem postopku še posebej opozoriti, da zakon določa pogoj, da je to mogoče le v primeru, če bo cenilec ocenil, da je ocenjena vrednost po modelih vrednotenja vsaj 20-odstotkov ali za več kot 200.000 evrov nižja oziroma višja. Pritožba se bo obravnavala v splošnem upravnem postopku, lastnik pa bo o odločitvi o upoštevanju oziroma neupoštevanju posebnih okoliščin pisno obveščen s posebno upravno odločbo," pravijo na GURS.
Dodajajo, da je zelo pomembno pri tem postopku, da je cenilec dolžan predhodno, preden izvede individualno cenitev vpliva posebnih okoliščin, preveriti, ali so podatki, ki se vodijo o posamezni nepremičnini, enaki stanju v naravi ali ne. Če podatki niso enaki, mora lastnik najprej urediti podatke o nepremičninah v katastru nepremičnin, v skladu z Zakonom o katastru nepremičnin (ZKN), šele nato lahko uveljavlja posebne okoliščine za ugotavljanje vrednosti njegove nepremičnine. "Pomembno v tem procesu je tudi poudariti, da se bodo vrednosti nepremičnin predvidoma usklajevale vsaki dve leti, z vsakim usklajevanjem pa bo potreben nov postopek ugotavljanja posebnih okoliščin," še opozarja GURS.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se