Poročilo: Za nesrečo Titana krive napake podjetja OceanGate
Varnostne pomanjkljivosti podjetja OceanGate so glavni vzrok nesreče podmornice Titan, ki je junija 2023 potonila v Atlantiku, je v končnem poročilu danes objavila ameriška obalna straža.

Po dveh letih preiskave je ameriška obalna straža v današnjem poročilu kot glavni vzrok nesreče navedla, da podjetje ni upoštevalo uveljavljenih inženirskih protokolov za varnost, testiranje in vzdrževanje podmornice, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Septembra 2024 je obalna straža izvedla dvotedensko javno zaslišanje, na katerem so med drugimi pričali nekdanji zaposleni na OceanGate, nekdanji potniki in strokovnjaki.
Kot piše britanski BBC, je v poročilu še razvidno, da je podjetje OceanGate v letih pred nesrečo uporabljalo taktično zastraševanje, da bi se izognilo regulativnemu nadzoru podmornice. Direktor podjetja Stockton Rush, ki je tudi umrl na krovu podmornice, je ignoriral inšpekcijske preglede in postopke vzdrževanja podmornice.
V 335-stranskem poročilu je obalna straža navedla več primarnih faktorjev, ki so privedli do implozije. OceanGate v postopkih načrtovanja in testiranja podmornice ni upošteval osnovnih inženirskih načel, ni izvedel analize, da bi razumel pričakovano življenjsko dobo podmornice, in se je preveč zanašal na sistem za spremljanje stanja podmornice v realnem času.
Kljub vrsti incidentov, ki so ogrozili podmornico, je podjetje nadaljevalo z njeno uporabo. Konstrukcija podmornice iz ogljikovih vlaken je oslabila njeno strukturno celovitost in ni primerna za takšne podvige. Podjetje prav tako ni opravilo podrobnih preiskav po predhodnih nesrečah, niti preventivnega vzdrževanja, ko se podmornica ni uporabljala.
Peterica na krovu Titana, ki jo je pilotiral Rush, se je 18. junija 2023 spustila v globine severnega Atlantika, da bi opazovala razbitine ladje Titanik, ki je leta 1912 trčila v ledeno goro in se potopila. Toda manj kot dve uri po spustu je bil stik s podmornico izgubljen.
Stekla je obsežna reševalna akcija v upanju, da so potniki še živi, vendar je nekaj dni kasneje postalo jasno, da je bila podmornica uničena v imploziji. Njene ostanke so našli kakih 500 metrov stran od razbitin Titanika.
Potniki, med katerimi so bili poleg Rusha še britansko-pakistanski podjetnik Šahzada Davud in njegov sin Sulejman, britanski poslovnež in pilot Hamish Harding ter francoski strokovnjak za Titanik Paul Henri Nargeolet, so morali pred potopom podpisati dokument, ki podjetje opere vse krivde v primeru nesreče. OceanGate je zaradi nesreče sicer prenehal delovati.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se