S kamioni kar po ulici do gradbišča

##IMAGE-3311112##
Trebanjska družba Betonal, med drugim tudi lastnica nekdanje stare steklene občinske stavbe na Novem trgu, načrtuje v Žabji vasi zgraditi nov kompleks 12 individualnih stanovanjskih hiš. Stanovalci na Drejčetovi poti, ki že imajo slabe izkušnje z gradnjo novih stanovanjskih sosesk v bližini, zahtevajo, da investitor predvidi začasno pot za potrebe gradnje, saj prevozov gradbenega materiala po njihovi oceni ne bo mogoče izpeljati brez škode za vozišče in večjega oviranja prometa v strnjenem stanovanjskem naselju.
»Prav je, da se vas širi in posodablja ter da se starostna struktura spreminja. Širitev naselja podpiramo, a hkrati pričakujemo in zahtevamo, da tisti, ki načrtujejo obsežnejšo gradnjo, krajanom zagotavljajo normalne pogoje za bivanje v času gradnje,« pravi predsednik krajevne skupnosti Žabja vas Jože Kukec, ki s svetom krajevne skupnosti podpira krajane, ki so ob predvidenem dvignili glas.
»Ceste po naselju so poasfaltirani vaški kolovozi in niso primerne za tak promet. Krajani so si uredili dvorišča, a ne za nosilnost kamionov,« razlaga. Ker je cesta ozka, se namreč dve vozili težko srečata, če se bo pri umikanju kamion umaknil na dvorišče, se bo to tam tudi poznalo. »Nismo topi in neuvidevni. Tudi ni res, da nočemo sosedov, kar nam očitajo. A zavedamo se, da prihaja kapital, ki bo samo zaslužil. Krajani so ob gradnji novega kompleksa hiš pred časom sami prali cesto in popravljali žlebove, poškodovane zaradi kamionov. Tega niso dolžni početi,« pravi.
Za ureditev dostopne poti, s katero bi se kamioni izognili vožnji po naselju, bi investitor moral najeti del zemljišč. Na oddelku za krajevne skupnosti, kjer so konec septembra ponovno proučili projektne pogoje za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja, pa so sprejeli stališče investitorja, češ da sporazumne poti na zasebnem zemljišču ni mogoče urediti.
Investitor bo tako lahko dostopal do gradbišča po Drejčetovi poti, postavili pa so mu pogoj, da cesto po končani gradnji obnovi z novo vrhnjo plastjo asfalta. Krajani z rešitvijo niso zadovoljni, saj menijo, da bi bilo mogoče najti boljšo, res pa je, da bi za to bilo treba odšteti nekaj denarja, pravijo. Izjemoma so pristali na promet za potrebe gradbišča, a bodo vožnje dovolili le med 8. in 15. uro.
Na ožinah zahtevajo, da izvajalci gradnje postavijo semafor, ki bo nastavljen tako, da takrat, ko prometa ne bo, ne bo ustavljal. Investitor naj bi pridobil prosta zemljišča ob poti in na njih uredil izogibavališča, ki jih bo po končani gradnji vrnil v prvotno stanje. Na tablo naj bi napisali tudi ime vodje gradbišča in njegovo telefonsko številko, za primer, da se dogovorjenega izvajalci ne bodo držali. Občinski inšpektor naj bi redno kontroliral izvajanje in prednostno reševal morebitne pritožne občanov ob gradnji na stroške občine.
Če investitor zahtev krajanov ne bo upošteval, se bodo odzvali z državljansko nepokorščino in preprečili dostop do gradbišča, napovedujejo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se