Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Zaključek obnove
Čas branja 2 min.

Prelomen dan za Bovško


pk
23. 7. 2016, 07.50
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 10:00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Usodno leto za kaninsko žičnico in njeno družbo ATC Kanin je bilo leto 2013. Najprej se je zgodila nesreča gondolske žičnice, nakar je sledil stečaj. Tri leta zatem – zaključek obnove.

V te kabine bodo kmalu lahko sedli prvi potniki.
Občina Bovec
Menda bodo še ta mesec ali v začetku naslednjega v te kabine lahko stopili tisti, ki si bodo zaželeli žičniške vožnje v visokogorje.

Krožno-kabinska žičnica iz Bovca na smučišče Kanin je bila zgrajena leta 1973, med letoma 1999 in 2001 pa je bila v celoti prenovljena. Na šest kilometrov dolgi žičniški progi je vozilo 155 kabin, od katerih je lahko vsaka sprejela štiri potnike. Ne samo pozimi, ko je na na Kanin vozila smučarje, tudi poleti je bila priljubljena, saj so se z njo obiskovalci Posočja radi zapeljali in doživeli atraktivno vožnjo iz doline v visokogorje.

Obračalno kolo na postaji D je že zamenjano z novim.
Občina Bovec
Obračalno kolo na postaji D je že zamenjano z novim.

Po treh letih in pol bodo v sredo testno pognali gondolsko žičnico; če bo prestala vse preizkuse, bo kmalu vozila turiste.

Začetek konca

Nato je prišla zimska sezona v letih 2012 in 2013. Ta je bila slaba, potem pa se je zgodila še nesreča gondolske žičnice, ki je vrh nad Bovcem od doline in turistov odrezala za dobra tri leta.

Družba ATC Kanin, ki je takrat upravljala smučišče, se je sicer že pred tem utapljala v dolgovih, nesreča in slab obisk v letu 2013 pa sta jo dokončno strla. Upravljavec je tako ostal brez prihodkov, naraščali so tudi dolgovi. Takratni direktor ATC Kanin si je z lokalno oblastjo in domačini prizadeval rešiti težko situacijo, a se je izkazalo, da to ne bo tako enostavno. Razglašen je bil stečaj.

Skoraj 6 milijonov evrov je stala popolna rekonstrukcija krožno-kabinske žičnice.

Majhni premiki

Sledila je prodaja lastnine družbe v stečaju. Takratna lokalna oblast je pomagala stečajni upraviteljici, da proda lastnino v celoti, a jim v več poskusih to ni uspelo. Odločili so se, da se premoženje družbe v stečaju poskusi prodati po delih.

Županu Valterju Mlekužu pripisujejo veliko zaslug za to, da bo Kanin z žičnico spet oživel.
Občina Bovec
Veliko zaslug za pomembne premike v zgodbi s Kaninom ima župan Valter Mlekuž, ki se veseli dne, ko bo žičnica spet vozila turiste.

Sledile so lokalne volitve; na županski stolček je sedel nov župan – Valter Mlekuž. Občina se je takrat odločila, da se poteguje za prenos lastništva nase, in tako je postala lastnica krožno-kabinske žičnice in vseh naprav na Kaninu. Od tu dalje je bila velika občinska skrb še pridobitev zadostne količine sredstev za obnovo Kanina. Za sanacijo je bilo porabljenih 5,9 milijona evrov. V glavnini ta znesek predstavlja evropska sredstva, nekaj sta prispevali tudi država in občina.

Minister Počivalšek bo v sredo tesno zagnal krožno-kabinsko žičnico.
STA
Zdravko Počivalšek bo v sredo na postaji A simbolično pognal naprave žičnice, ki bodo potem nared za preizkusno fazo.

Napočil je trenutek

Naposled, po treh letih in pol mirovanja, se žičnica spet vrača v pogon. Iz Bovca namreč zadovoljni sporočajo, da je rekonstrukcija s prihodom še zadnjega obračalnega kolesa iz Francije tik pred zaključkom.

V sredo si bo opravljeno delo ogledal tudi minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, ki bo na postaji A simbolično pognal naprave žičnice, ki bodo potem nared za finalno preizkusno fazo z obremenitvenim testom. Ko bo testna faza zaključena, bodo vožnjo na Kanin lahko izkusili tudi turisti. Predvidoma bo to mogoče še ta mesec.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.