Miti o zelenem in trajnostnem: Pijača v steklenici dražja kot v pločevinki
Zelena politika je danes v zahodnem svetu nekaj zelo modernega. Zelene tehnologije, zeleni prehod, zeleno gospodarstvo … in še vrsto zelenih nazivov bi lahko naštevali. Da so bolj kot praksa to le zelene teorije, priča primer, o katerem pišemo danes. Pijača v vračljivi stekleni embalaži je dražja od pijače v aluminijasti pločevinki za enkratno uporabo. Slednja sicer gre skozi tok krožnega gospodarstva v reciklažo, material pa v ponovno uporabo, a je pot pločevinke do ponovne uporabe v primerjavi s steklenicami, ki se jih samo opere, bistveno daljša.

Država, lokalne skupnosti, nevladne organizacije, mediji, skratka celoten politično-družbeni aparat državljane nagovarja k ločevanju odpadkov, ponovni uporabi, evropske in državne politike z zajetnimi finančnimi vložki spodbujajo krožno gospodarstvo, zelene transformacije, trajnostni razvoj ter še in še. Deklarativno se vse vrti okoli zelenega, okolju in naravi prijaznega, v praksi, vsakodnevnih tehnologijah, industriji in potrošnji pa bistveno manj. Slikovit primer smo kot potrošnik zasledili v več živilskih prodajalnah, ko smo ugotovili, da so cene piva v steklenici nekaj centov višje od cen piva v pločevinki. Pivo je sicer ena od redkih pijač, ki jo je sploh možno kupiti v steklenici. Pričakovali bi, da bi bila pijača v steklenici zaradi vračanja embalaže cenejša od pijače v pločevinki. Vendarle je treba steklenice samo oprati, pločevinke pa na novo izdelati.
Praksa, ki potrošnika odvrača od nakupa
Takšna cenovna praksa, da je pijača v steklenicah dražja kot v pločevinkah, potrošnika niti najmanj ne motivira k trajnostnemu načinu nakupovanja, da bi unovčeval vračljivo stekleno embalažo. Dejansko ga destimulira, saj je vsak potrošnik med nakupovanjem pazljiv na cene, še posebej v časih današnje draginje. Če želimo kupovati pijačo v steklenicah, moramo imeti še svojo embalažo: steklenice in po potrebi tudi zaboj. Oboje je seveda treba predhodno kupiti. Dejansko skozi oči potrošnika ne najdemo enega samega argumenta, zakaj bi kupovali pivo v steklenicah, se ukvarjali z vračljivo embalažo in vse skupaj plačevali še po višji ceni.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se