Dostopnost javnega prevoza: velika vrzel med mestom in podeželjem
Javni prevoz bo ključnega pomena v boju za zmanjšanje onesnaženosti zraka in javnega zdravja. Danes trajnostni prevoz obeležuje svoj dan.
Prvič je trajnostni promet na pobudo Generalne skupščine Združenih narodov slavil svoj svetovno »praznični« dan pred tremi leti.
Velika razlika med mestom in podeželjem
Javni prevoz je lani uporabljalo 62 odstotkov prebivalcev mest, vsak deseti vsak dan. V manjših mestih in predmestjih je bil položaj nasproten, saj se 63 odstotkov njihovega prebivalstva z njim ni vozilo, na podeželju pa je bil ta delež še večji (71 odstotkov).
Četrtina prebivalcev je ocenila, da so oz. bi za javni prevoz porabili preveč časa. Za petino podeželskega prebivalstva pa javni prevoz sploh ni bil na voljo.
Število gospodinjstev z avti se povečuje, koles pa je manj
Gospodinjstev v Sloveniji, ki so imela leta 2022 v lasti najmanj en osebni avtomobil, je bilo 84 odstotkov, kolo pa jih je posedovalo 44 odstotkov. Delež prvih je bil za 40 odstotnih točk večji od deleža drugih.
Delež gospodinjstev z najmanj enim avtomobilom se je od leta 2000 povečal za pet odstotnih točk, delež gospodinjstev z najmanj enim kolesom pa je v 22 letih upadel za 18 odstotnih točk.
Število potnikov na vlakih se je povečalo
Na Statističnem uradu RS (Surs) so pripravili nekaj številčnih podatkov. Vlaki so v Sloveniji lani prepeljali 16,8 milijona potnikov, od tega 91 odstotkov v notranjem prevozu. Število potnikov se je od predlani povečalo za šest odstotkov. V železniškem potniškem prevozu je bilo opravljenih 1,1 milijarde potniških kilometrov, kar je bilo na letni ravni za desetino več.
Kaj pa varnost in vlaki? Če izključimo trenutno vandalsko-teroristična dejanja na tirih, so na Sursu našteli štiri prometne nesreče v letu 2024.
Lani so se v železniškem transportu, tako potniškem kot tovornem, zgodile štiri prometne nesreče. Njihovo število se je od leta 2004 zmanjšalo za kar 92 odstotkov. V lanskem letu prvič v dvajsetih letih ni bilo nobene smrtne žrtve, če se ne upoštevajo samomori.
Več električnih avtobusov
Do okolja so lahko prijazni tudi avtobusi. Lani je po slovenskih cestah vozilo 94 avtobusov na stisnjeni zemeljski plin, 25 avtobusov in 5 minibusov na električni pogon ter 28 avtobusov na hibridni pogon, kar je skupno predstavljalo pet odstotkov celotne avtobusne flote. Število električnih avtobusov in minibusov se je od leta 2023 povečalo za približno desetino.
Pri mestnih avtobusih se je od predlani poraba dizelskega goriva zmanjšala za štiri odstotke, povečala pa poraba električne energije (za 59 odstotkov) in stisnjenega zemeljskega plina (za šest odstotkov).
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se