Dobiček Krke nižji za 40 odstotkov

##IMAGE-3589388##
Skupina Krka je v prvih devetih mesecih leta 2016 dosegla prodajo v višini 852,4 milijona evrov, kar je odstotek manj kot v enakem obdobju lani, in pri tem ustvarila 80,3 milijona evrov čistega dobička, kar je 40 odst. manj kot lani. Glavni krivec za nižji dobiček sta šibak rubelj na vzhodu in padec cen zdravil na zahodu.
Količinska rast, poudarjajo v Krki, se je v tem obdobju sicer povečala za 11 odst., s čimer je skupina občutno presegla strateški cilj. Kot vzrok, da se to ni odrazilo tudi v evrih, pa navajajo zniževanje cen zdravil na večini trgov, kar je posledica administrativnih zniževanj cen in rezultat konkurenčnega nastopa proizvajalcev, ter razvrednotenje nekaterih valut, predvsem v Vzhodni Evropi.
Če bi povprečne cene Krkinih izdelkov in tečaji ključnih valut ostali na ravni lanskih, bi bila prodaja za 10 odst. oz. skoraj 100 milijonov evrov višja, poudarjajo v Krki.
Rasli le doma in na jugu
Krka je obseg prodaje najbolj povečala v regi JV Evropa (za 17 odst.), kjer so skupaj prodali za 111,5 milijona evrov izdelkov. V Srednji Evropi je prodaja zrasla za odstotek na 209,1 milijona evrov, največja prodajna regija Krke pa ostaja Vzhodna Evropa s prodajo v višini 230 milijoni evrov. To je za 5 odst. manj kot lani, medtem ko so količino prodanih zdravil povečala za 9 odst. V Ruski federaciji, Krkinem največjem posamičnem trgu, so prodali za 154,3 milijona evrov izdelkov, kar je 9 odst. manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Na prodajni rezultat, izražen v evrih, je vplival nižji tečaj lokalne valute, saj se je prodaja v ruskih rubljih povečala za 6 odst.
Druga po vrednosti prodaje je bila regija Zahodna Evropa z 211 milijoni evrov. Količinsko so na zahodu sicer prodali za kar 16 odst. več izdelkov kot lani, a je vrednost prodaje zaradi padca cen zdravil za 11 odst. nižja. Na domačem trgu so dosegli 63,9 milijona evrov, rast prodaje pa je znašala 8 odst, na boljši izid pa je vplivala tudi 9-odst. rast prodaje zdraviliško-turističnih storitev.
V regiji Čezmorska tržišča so prodali za 26,9 milijona evrov izdelkov (20-odst. rast, količinsko pa so prodali za 2 odst. več).
Ob koncu leta za tretjino manj
Kot so zapisali v nerevidiranem poročilu o poslovanju v prvih devetih mesecih, bo dobiček ob koncu leta za za dobro tretjino manjši kot v letu 2015.
Za naložbe v lastne razvojne, proizvodne in infrastrukturne zmogljivosti, ki so bile vključene v plan za leto 2016, bodo letos predvidoma namenili 136 milijonov evrov.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se