Zaradi globalne krize za desetino manj izdelkov

“Je v Adrii Mobil kaj pošteno zaškripalo?” se že kar nekaj časa sprašujejo po Dolenjskem, kjer se hitro širijo novice o tem, da nekateri zaposleni zapuščajo to podjetje in si iščejo delo drugje, da podjetje ne zaposluje več in da tudi zaposlenim za določen čas samo podaljšuje te začasne pogodbe o delu. Vprašanja o tem in o vzrokih za poslabšanje prodaje smo naslovili na glavno direktorico Adrie Mobil Sonjo Gole.
V Adrii Mobil so nas spomnili, da je podjetje pred dobrimi desetimi leti izdelalo in prodalo komaj 3.305 produktov, nato 12 let povprečno vsako leto za 14 odstotkov povečevalo proizvodnjo in prodajo ter v lanskem letu prodalo 13.500 izdelkov, kar je po letu 1995 rekordno število.

Vodstvo družbe leto 2007 ocenjuje kot poslovno zelo uspešno. Med najpomembnejše dosežke uvršča dvig ugleda in prepoznavnosti blagovne znamke Adria, rast uspešnosti poslovanja odvisnih družb v skupini in nakup 80-odst. deleža v španski družbi Sun Roller, enega največjih proizvajalcev mobilnih hišic v Evropi, ki v svojem prodajnem programu ponuja tudi počitniške prikolice.
Upočasnjena gospodarska rast in finančno nestabilno svetovno gospodarstvo sta zaostrila pogoje na glavnih izvoznih trgih Adrie Mobil in sploh povzročila stagnacijo na evropskem karavaninškem trgu.
Pričakovanja v družbi so že za leto 2009 optimistična, zato, kot so nam odgovorili, ne razmišljajo o pomembnem zmanjševanju ali prerazporejanju zaposlenih. Ker so lani presegli načrtovani obseg proizvodnje, so za 6 odst. povečali število zaposlenih, kar pomeni od 790 na 839 ob koncu leta 2007. Zaradi preseganja načrtov so zaposlovali za določen čas, vendar pa zaradi spremenjenih pogojev na mednarodnih trgih v tem trenutku ne zaposlujejo več.
“Lastništvo se koncentrira, pri izdelkih pa je treba usklajevati pričakovanja, na eni strani po standardizaciji in na drugi po večfunkcionalnosti in individualizaciji, zato bodo razvojni oddelki morali pokazati vse svoje znanje in sposobnosti,” napoveduje Goletova.
Kot pravi, so si letos zastavili ambiciozen načrt nadaljnje rasti proizvodnje in prodaje, optimistične napovedi trga pa govorijo, da naj bi se trg to leto umiril nekje pri prodaji iz leta 2006.
“Pričakujemo, da bomo letošnje poslovno leto zaključili nekje na ravni leta 2006, ko smo prodali skupno 12.900 produktov. Glede na načrt za leto 2008, ki smo ga sprejeli še pred prvim valom ameriške finančne krize, to pomeni približno 10-odstotno nižjo prodajo od načrtovane. Glede na okoliščine bo to dober rezultat, v prihodnje pa vidimo številne nove priložnosti za rast in razvoj naše panoge,” je optimistična generalna direktorica.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se