StartUp Novo mesto: Od podjetniške ideje do Silicijeve doline


V sklopu projekta StartUp School, kjer pripravljamo tedenska predavanja na temo aktualnega podjetništva, smo v petek, 5.4.2013, gostili Novomeščana Mateja Ramuto, ki je predstavil razvoj mobilnih aplikacij, predvsem pa nam je približal Silicijevo dolino, ki velja za Meko na področju StartUp podjetništva.
Sam si je možnost za obisk Silicijeve doline priboril kot nagrado za zmagovalno aplikacijo Lafemme, ki so jo z ekipo predstavili na enem od slovenskih tekmovanj za najbolj inovativno aplikacijo. Kot je povedal Matej, je bilo vodilo za idejno zasnovo aplikacije in kasneje samo izvedbo zgolj to, kako zmagati na tekmovanju. Zato so se tudi znašli v svetu žensk, saj so želeli predstaviti nekaj drugačnega, nekaj, kar navsezadnje ne bi pričakovali od treh fantov. Naredili so socialno omrežje, ki bi združevalo ženske in nekaj, kar jim pritiče, to pa je moda. Namen aplikacije je bil, da bi dame, ki obiskujejo trgovine, slikale oblačila, ki bi jim bila všeč in jih objavile v svojem socialnem omrežju, da bi jih lahko videle še druge prijateljice.
Kot nam je priznal Matej, se razlog, da sama aplikacija ni doživela uspeha, skriva v samem pristopu, ki so ga ubrali kot ekipa, saj so imeli za cilj zgolj zmago na slovenskem tekmovanju in ne uspeh aplikacije na svetovni ravni. Najpomembneje je, da so se z razvojem aplikacije in z obiskom Silicijeve doline veliko naučili. Investitorja ni mogoče dobiti zgolj z enim obiskom v San Franciscu in zgolj z osnovno razvito idejo. Investitorji imajo najraje serijske podjetnik, kar pomeni, da imajo za sabo že več uspešnih produktov. Če ne, mora tvoj izdelek že imeti veliko število uporabnikov ali pa je že naredil določen dobiček.
Matej si je z ekipo ogledal več predavanj, saj za dolino razvoja in inovativnosti velja, da jih je vsak dan preko 100, kjer se srečujejo različni direktorji, razvijalci in drugi, ki soustvarjajo svet podjetništva. Dodana vrednost teh dogodkov je »minglanje«, to je izraz za druženje z ljudmi, ki jih ne poznaš in jim predstavljaš svojo idejo, izkušnje in sposobnosti, ali jih oni tebi. Tako pride do pametnega mreženja in spoznavanja somišljenikov. Po Matejevem mnenju je glavna razlika med Silicijevo dolino in Slovenijo v tem, da pri nas na družabnih dogodkih največ komuniciramo s poznanimi ljudmi, tam pa obratno. Spoznali so tudi, da imamo Slovenci v San Franciscu znano ime: France Rode. Gospod Rode je zelo spoštovan inženir s področja elektronike, delal pa je za Hewlett-Packard.
Več kot 30 udeležencev, ki so se udeležili predavanja, je najbolj zanimalo, zakaj je Matej z ekipo odnehal na ideji Lafemme. Pravi, da je zelo pomembno spoznati, kdaj je čas za prekinitev in nov projekt. Poleg tega dvema članoma ekipe moda ni bila ravno strast. Zdaj Matej razvija aplikacijo na principu osebnega trenerstva s partnerji iz Londona, kaj več pa je javnosti zaenkrat ostalo skrito.
Kakor se zdi enostavno razviti zanimivo aplikacijo, je v poplavi slednjih danes to velik zalogaj. Na koncu je Matej svetoval, naj se pri idejah osredotočamo na težave, ki jih imamo mi ali potencialne stranke, saj tako nastanejo najboljše in najzanimivejše aplikacije za uporabnike. Slednji pa so na koncu edino merilo, ali je aplikacija uspešna ali ne.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se