Preglovi se ne bojijo finančnih trgov



Kdo se boji finančnih trgov? je naslov sinoči odprte slikarske razstave Arjana Pregla v Simulakru, na kateri se je v Bruslju živeči in delujoči avtor poigral z grafi, ki jih o finančnih situacijah objavljajo mediji, in jih spravil na "zavese", ki sta jih s kustosom Matjažem Brulcem obesila na stropno konstrukcijo. Strah in paniko vzbujajočim grafom je nasproti postavil na sebi lasten način obdelane smeškote (smajlije), še enega od simbolov sodobne družbe, ki človeka ne glede na položaj sili k prisilno pozitivnemu razmišljanju in pozitivnim čustvom.
"Pregl se tudi ob tej razstavi podaja v prevpraševanje simbolne, dejanske in estetske vrednosti slikarstva, pri čemer izpostavlja kompleksno razmerje med podobo in „zunanjo" realnostjo, in tega duhovito pervertira in umešča v nove pomenske odnose, ki se udejanjajo na različnih ravneh branja podobe. Ne le, da se ob teh delih izpostavlja vprašanje avtorstva oziroma ustvarjalne inovacije - kar je Pregl tematiziral že v nekaterih starejših projektih - temveč je na tnalu tudi sama vrednost umetniškega dela, ki je denimo v primeru Preglovih grafov postavljena dobesedno na glavo, saj tokrat ravno kategorija ekonomske vrednosti definira formo slike in ne obratno ... " je ob odprtju razstave povedal kustos Matjaž Brulc.
Družbena kritičnost je rdeča nit Preglovih del, njegov odziv družbene, socialne in politične pojave pa je ironičen in duhovit. Najbrž ima odločilen vpliv na njegov pogled na svet in ljudi tudi družina, oče Slavko Pregl, pisatelj, mama Tatjana Pregl Kobe, likovna kritičarka, pisateljica, pesnica in esejistka, in sestra Sanja, prav tako pisateljica.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se