© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Računsko sodišče o koncesijah v ZDNM

Koncesije brez podlage, pogodbe z zdravniki pa nepopolne


dolenjski-list
I.C.
23. 12. 2008, 10.40
Posodobljeno
13:06
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

zd.jpg
R.B.
Zdravstveni dom Novo mesto. (Foto: R.B.)

##IMAGE-3309975##

Računsko sodišče je včeraj objavilo revizijsko poročilo o pravilnosti in učinkovitosti podeljevanja koncesij zdravnikom v Zdravstvenem domu Novo mesto (ZDNM) v obdobju od leta 2000 do leta 2006. Najvišji državni revizijski organ je glede pravilnosti postopkov pri podeljevanju koncesij v novomeški občini po pričakovanjih izrekel negativno mnenje, saj mestna občina Novo mesto v postopku podeljevanja koncesij ni izpeljala vseh potrebnih postopkov.

Računsko sodišče tako ugotavlja, da novomeška občina "ni zagotovila ustrezne podlage za podeljevanje koncesij za opravljanje javne zdravstvene službe, saj ni imela ustreznega strateškega dokumenta, ki bi določal dolgoročnejše usmeritve razvoja osnovnega zdravstvenega varstva v občini in podlago za kratkoročne ukrepe glede materialnih, organizacijskih in kadrovskih pogojev za zagotavljanje in izvajanje osnovne zdravstvene dejavnosti."

Kot ugotavljajo revizorji, občina ni poskrbela niti za javnost in preglednost v različnih fazah postopka in je v v obdobju, na katerega se nanaša revizija, "koncesije podeljevala izključno na podlagi vloge zainteresiranega izvajalca."

Kot ugotavlja računsko sodišče, se je s podelitvami koncesij v letu 2006, pod katere se je podpisal takratni župan Boštjan Kovačič, bistveno spremenilo razmerje med izvajalci osnovne zdravstvene dejavnosti različnih statusnih oblik, ki ga je s sklepom določil občinski svet.

Nadalje je občina s koncesionarji sklenila pogodbe, ki niso vsebovale vseh elementov, ki jih določajo predpisi, pa tudi cen najema poslovnih površin ni določila na podlagi ustreznega splošnega akta, ki bi določal tudi metodologijo za oblikovanje cene.

V revizijskem poročilu računsko sodišče dodaja, da je mestna občina Novo mesto je že med revizijskim postopkom sprejela nekatere popravljalne ukrepe. Občina je tako pripravila je predlog strategije razvoja primarnega zdravstva in poskrbela za izmero prostorov v objektu zdravstvenega doma in oceno tržne vrednosti najemne pravice, ki jo je izdelal uradni cenilec.

Računsko sodišče je mestni občini Novo mesto priporočilo, naj vzpostavi ustrezen nadzor nad vsemi izvajalci osnovnega zdravstva v občini in da od izvajalcev zdravstvenih storitev zahteva redno poročanje o izpolnjevanju nalog, predvsem glede izvajanja pogodbenega obsega programa in o sodelovanju na področjih, v katera se vključujejo tako zasebniki kot tudi zdravstveni dom.

Revizorji občini predlagajo, naj veljavnost koncesijske pogodbe v prihodnje poveže tudi s predhodno ureditvijo odnosov med koncesionarji in zdravstvenim domom, naj zagotovi enako obravnavanje vseh najemnikov in čim prej ustanovi svet javne zdravstvene službe ter uredi medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti z občinami soustanoviteljicami zdravstvenega doma.

Pri presoji vpliva podeljevanja koncesij na učinkovitost poslovanja Zdravstvenega doma Novo mesto je računsko sodišče ugotavljalo, ali je zdravstveni dom v letih 2005 in 2006 še zagotavljal vse dejavnosti, ki jih določa zakon. Zanimalo ga je, kako podeljevanje koncesij vpliva na rezultate poslovanja zdravstvenega doma in kako zdravstveni dom gospodari s sredstvi, ki so mu bila dana v upravljanje.

Računsko sodišče je ugotovilo, da je Zdravstveni dom Novo mesto v obdobju, na katerega se nanaša revizija, še zagotavljal izvajanje vseh dejavnosti, ki jih določa zakon, vendar je po zadnji podelitvi koncesij v letu 2006 delež zasebnikov s koncesijo v izpostavi Novo mesto v večini dejavnosti močno presegel povprečje na ravni države.

Zmanjšanje programa je povzročilo tudi presežek zaposlenih, saj sklenjene koncesijske pogodbe koncesionarjev ne zavezujejo k zaposlitvi vsega pripadajočega kadra glede na obseg programa oziroma k naročanju storitev v zdravstvenem domu.

S prehodom zaposlenih zdravnikov med koncesionarje se je v letu 2006 glede na leto poprej povečalo tudi število koncesionarjev, ki so se, v skladu z dogovorom, redno vključevali v izvajanje nujne medicinske pomoči. Primerjava cene ure dežurstva koncesionarja in urne postavke zaposlenega zdravnika je pokazala, da je ura dežurstva, ki ga je opravil koncesionar, za zdravstveni dom v večini primerov bistveno dražja od ure dežurstva zaposlenega zdravnika.

Zdravstveni dom Novo mesto je v obdobju, na katerega se nanaša revizija, izkazoval pozitiven izid poslovanja. Povečanje presežka prihodkov nad odhodki v letu 2006 glede na leto poprej je bilo predvsem posledica povečanja prihodkov od obresti in prevrednotovalnih prihodkov. Zmanjšanje pogodbenega obsega programa zaradi podeljenih koncesij v letu 2006 je vplivalo tako na prihodke kot tudi na odhodke od poslovanja tega leta, v večji meri pa se je odrazilo šele na rezultatih poslovanja v letu 2007.

Posledica neurejenih odnosov s koncesionarji glede določitve cene najema poslovnih površin je za najmanj 3,6 miljona tolarjev premalo prihodkov od najemnin in s tem za prav tak znesek manj razpoložljivih sredstev za investicije v letu 2006 in za najmanj 6,6 milijona tolarjev neplačanih funkcionalnih stroškov, ki jih je v letu 2006 namesto uporabnikov poslovnih površin plačal zdravstveni dom.

Med ostalimi dejavnostmi zdravstveni dom izvaja tudi laboratorijsko in drugo diagnostiko. Podatki o prihodkih od opravljanja laboratorijskih storitev za leto 2006 kažejo, da je zdravstveni dom realiziral le 78 odst. možnih prihodkov, oziroma je opravil za naročnike-koncesionarje približno 20 odstotkov manj laboratorijskih storitev, kot jih ZZZS priznava v obliki točk v standardu za dejavnost splošne medicine. Kapacitete zdravstvenega doma na tem področju niso bile dovolj izkoriščene, je še zapisono v povzetku revizijakega poročila.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.