Koliko zares porabijo avtomobili na slovenskih cestah?
Zaradi napačnih oglaševanih vrednosti Slovenci za gorivo vsako leto odštejemo dobrih 100 milijonov evrov več. Največji strošek uporabe avtomobila je poleg izgube vrednosti strošek pogonskega goriva. Podatek o porabi goriva zato predstavlja eno od najpomembnejših meril pri izbiri ustreznega modela in motorja. A vsak lastnik avtomobila je v svoji denarnici že občutil razliko med uradnimi podatki in realno porabo goriva.

Potrošniške in okoljevarstvene organizacije že nekaj let opozarjajo, da se ta razlika vse bolj povečuje, pri čemer podatki o vseh avtomobilih ne kažejo enako. Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave je preveril in ocenil razliko med dejansko in uradno porabo goriva pri avtomobilih, ki jih je na naših cestah največ. Ocenjevali so 25 najpogostejših modelov z dizelskim in bencinskim motorjem.
Kako so ocenjevali?
Za osnovo ocenjevanja so vzeli evidenco registriranih vozil, ki jo dvakrat na leto objavijo na spletni strani Nacionalnega interoperabilnostnega okvira (NIO). V tej bazi so objavljeni podatki o kombinirani porabi goriva iz homologacijskega kartona. Podatke o realni porabi goriva je inštitut poiskal na nemškem spletnem portalu, ki predstavlja eno od najobširnejših baz podatkov v Evropi. Podatke na portal pošiljajo vozniki avtomobilov, večinoma tisti iz Nemčije, vendar so med uporabniki tudi vozniki iz drugih držav. Omenjeni portal je referenca tudi za nekatere druge raziskave s področja porabe goriva. Ker je nemški avtomobilski trg največji v Evropi, je zato lahko uporabna referenca tudi za Slovenijo.
Že na prvi pogled je razvidno, da držita dve ugotovitvi okoljevarstvenih in potrošniških organizacij: pri novejših avtomobilih je razlika med uradno porabo goriva, zapisano v homologacijskih dokumentih, in realno porabo pri potrošnikih večja kot pri starejših avtomobilih, hkrati pa je ta razlika občutnejša pri avtomobilih z dizelskim motorjem. Skladno s tem je tudi strošek, ki ga mora potrošnik plačati za gorivo, pri dizelsko gnanih avtomobilih izrazito večji kot pri bencinskih. V povprečju vozniki vsako leto za gorivo porabijo dobrih 88 evrov več, če prevozijo z dizelskim motorjem 10.000 km, oziroma 132 evrov, če prevozijo 15.000 km, medtem ko pri bencinskem motorju dodatni strošek doseže nekaj manj kot 72 oziroma 108 evrov.
Razlika med realno in laboratorijsko porabo tudi 35 %
Pri dizelskih motorjih najmanj resnicoljubni pri VW passatu, touranu in golfu …
… pri bencinskih pa pri Oplovi corsi in Renaultovem cliu
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se