Odsluženi trajekt, obremenjen z azbestom, na ogorčenje domačinov priplul v Split
Azbest naj bi iz odsluženega italijanskega trajekta v splitski ladjedelnici odstranili v približno dveh mesecih. Po neuradnih informacijah gre za približno od 200 do 350 ton potencialno nevarnega materiala.

Italijanski trajekt Moby Drea, obremenjen z več sto tonami azbesta, je prispel v splitsko ladjedelnico Brodosplit, kar je sprožilo protest lokalnih prebivalcev, ki ne želijo, da bi njihov kraj postal odlagališče potencialno nevarnega materiala, poroča Index.
V Brodosplitu navajajo, da se azbest nahaja v izolacijskem materialu prednjih sten znotraj pregrad potniških kabin, za odstranitev tega materiala pa bo potrebnih 45 delavcev. Azbest naj bi odstranili v približno dveh mesecih. Po neuradnih informacijah Indexa gre za približno od 200 do 350 ton potencialno nevarnega materiala.
50 let stara in 183 metrov dolga italijanska ladja je bila v svojem času hiter in sodoben križarski trajekt, ki je s hitrostjo do 27 vozlov zmogel prevažati do 1900 potnikov. Konec leta 2021 je bil Moby Drea zaradi odsluženosti umaknjen iz komercialne uporabe.
Končna usoda te ladje po pisanju Indexa še ni znana; ni jasno, ali bo obnovljena ali bo končala na turškem odlagališču odpadkov, kjer so azbest zavrnili odstraniti, zaradi česar je naposled priplula v Split.
Na tiskovni konferenci je Brodosplit sporočil, da bodo vsa dela opravljena v skladu z zakonom in najvišjimi varnostnimi standardi. Poudarili so tudi, da azbest ne predstavlja nobene nevarnosti za državljane.
"Plošče bodo odstranjene in shranjene v plastičnih folijah, zložene in predane pooblaščenemu koncesionarju podjetju Cian, ki jih bo odstranilo na predpisan način," je pojasnil tiskovni predstavnik splitske ladjedelnice Josip Jurišić. Po besedah Jurišića gre za tesno vezan, ne prašnati azbest, kar preprečuje nastajanje prahu in sproščanje nevarnih delcev v okolje.

"Nisem navdušen, da se to počne tukaj, ne glede na to, da se to da relativno dobro narediti, ampak zakaj bi obremenjevali naše regije z azbestom. Nikoli ne veš, kaj se lahko zgodi. Če se to naredi dobro, priznam, da obstaja majhna možnost, da bi to lahko komu škodovalo. Še vedno pa mi ni všeč ideja, da postajamo kraj, kjer sprejemamo odpadke drugih ljudi. Nikoli ne veš, kaj se lahko zgodi z njimi. Zakaj bi imeli bombo v domovini?" je za Index med drugim komentiral toksikolog Franjo Plavšić.
Na splitski občini so si po pilatovsko umili roke, pozivajo k spoštovanju predpisov. "Čeprav mesto Split nima neposredne pristojnosti nad izvajanjem omenjenih del, poziva vse pristojne državne in strokovne organe k posebni previdnosti in temeljitemu nadzoru celotnega procesa. Mesto odločno vztraja pri strogem upoštevanju vseh varnostnih protokolov in zakonskih predpisov, ki urejajo ravnanje z nevarnimi snovmi," so sporočili.
Azbest je naravni mineral iz skupine silikatov, znan po izjemno odpornih, finih vlaknih, zato so ga nekoč pogosto uporabljali v gradbeništvu, industriji in gospodinjskih aparatih. Najbolj nevaren je, ko so materiali, ki vsebujejo azbest, poškodovani, saj se takrat v zrak sproščajo mikroskopski delci, ki lahko ob vdihavanju povzročijo resne bolezni, kot so pljučni rak, mezoteliom in azbestoza, tudi leta po izpostavljenosti.
Uporaba azbesta na Hrvaškem je prepovedana od leta 2006, vendar je še vedno prisoten v starejših stavbah in objektih.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se