V Brežicah letos obnova nadvoza in parka

Sinoči je v brežiškem gradu potekala predstavitev dveh podprojektov, ki sodita v okvir obsežnega projekta ''Obnova starega mestnega jedra''. Slednji zajema 13 podprojektov; nekateri so že izvedeni, vsaj dva se bosta izvajala letos, v ta sklop pa sodita tudi podprojekta ''urejanje projektne dokumentacije'' in ''obveščanje javnosti''. Sinoči so predstavili ureditev nadvoza na Bizeljski cesti in ureditev parka med gradom in Mladinskim centrom, za kar ima Občina Brežice na voljo okrog 2,5 milijona evrov; od tega bo 850.000 evrov delež iz občinskega proračuna, ostalo so pridobili na razpisu iz evropskih sredstev. Kot je uvodoma povedal župan Ivan Molan, se je celoten projekt začel pred štirimi leti, končni cilj pa je ureditev mestnega jedra, ki bo v zadovoljstvo domačinom, zanimivo za turiste in privlačno za investitorje, ki so že začeli obnavljati zapuščene objekte, da bi mestno jedro spet zaživelo.
Celoten projekt je najprej na kratko predstavila Teja Leben, nato pa predala besedo predstavniku podjetja URBI d.o.o. iz Ljubljane, ki je pripravil idejno rešitev za nadvoz na Bizeljski cesti. Izdelana sta dva predloga, po enem naj bi bil most ožji od obstoječega, v obeh variantah pa sta načrtovani tudi klančini za funkcionalno ovirane osebe. Pešcica ''rojenih'' Brežičanov, kot so se poimenovali (najbolj zgovorna sta bila Ciril Kolešnik in Karel Recer), ki jim ni vseeno, kako bo izgledalo njihovo mesto, druga polovica malega avditorija je bila namreč skoraj prazna, je na omenjeni rešitvi imela kar nekaj pripomb; širina mora ostati enaka, klančina za funkcionalno ovirane je v obeh primerih predolga in neprimerna za take osebe, padel je celo predlog, da bi se zgradilo dvigalo, kot imajo to rešeno po mnogih drugih mestih.
Kot je dejal arhitekt Karel Filipčič, tudi predsednik Društva za oživitev mesta Brežice, je zelo pomembno, kako bo nadvoz skladen s parkom pri spomeniku ''Kose'', ki je z nameščenimi zabojniki za smeti že tako izgubil na izgledu, pa tudi sicer se mu zdijo nekatere idejne rešitve ''milo rečeno smešne''. Po njegovem mnenju mora biti most čim manj opazen, minimalističen. Dejal je še, da se pri urbanističnem planiranju dela na daljši rok, v svoji diplomski nalogi je zajel obdobje od 1960 do 2000 in začrtal tudi idejno rešitev za nadvoz. Izpostavljena je bila tudi ograja, pa razsvetljava, ki ne bi smela odstopati od svetilk na glavni ulici, saj bomo kmalu namesto urejenega mesta imeli ''sračje gnezdo'', je dejal Matjaž Pegam.
Matjaž Mižigoj, vodja tega podprojekta na Občini Brežice, pa je še pojasnil, da bo nadvoz ves čas obnove v funkciji; nadvoz bodo prepolovili in ko bodo delali levo polovico, bo promet tekel po desni polovici in nato obratno.
Bolj prizanesljivi so bili sinočnji razpravljavci do idejne rešitve za brežiški park. Razširili so jo z nekaterimi svojimi predlogi, vsi pa so bili enotnega mnenja, ki ga je jasno in na glas povedal Ivan Vogrinc: ''Asfalt ne sodi v park, izbrati je potrebno druge primerne materiale.''
Župan Molan je bil po zaključku predstavitve, ki jo je vodila podžupanja Patricija Čular, zadovoljen z razpravo, ki je navrgla kar nekaj uporabnih predlogov. Idejne rešitve bodo tudi javno predstavljene v prostorih nekdanje SDK, občani pa lahko svoje predloge ves čas predstavitve posredujejo na občino. Tam jih bodo proučili in kolikor se bo dalo tudi upoštevali.