Poštna evolucija: UI asistentka, 230+ paketomatov in pametna dostava v rokah uporabnikov
V zadnjih desetletjih so se pošte po vsem svetu znašle pred velikimi izzivi, saj je tradicionalno pošiljanje pisem močno upadlo zaradi razmaha digitalne komunikacije.

Hkrati pa je rast spletnega nakupovanja povzročila znatno povečanje števila paketnih pošiljk. Da bi ostale konkurenčne in učinkovite, so se številne pošte, med njimi tudi Pošta Slovenije, transformirale iz klasičnih dostavljalcev pisem v sodobna logistična podjetja, ki temeljijo na digitalizaciji, avtomatizaciji in optimizaciji dostavnih procesov. Skupni imenovalec vseh teh sprememb je prilagajanje novi realnosti, kjer hitrost, zanesljivost in uporabniška izkušnja prevzemajo ključno vlogo.
Digitalni skok iz nabiralnika v paketomat

Po poti številnih primerov tovrstne preobrazbe, v katero sodijo investicije v avtomatizacijo logističnih centrov, razvoj paketomatov, uporaba električnih dostavnih vozil in razvoj digitalnih rešitev, ki uspešno naslavljajo potrebe sodobnih potrošnikov in e-trgovine, gre tudi Pošta Slovenije, ki je vodilna v dostavi paketov pri nas, z največjo mrežo prevzemno - oddajnih točk po državi. Kot pojasnjujejo so se v zadnjih letih uspešno preoblikovali iz tradicionalnega poštnega operaterja v ponudnika celostnih paketnih in logističnih storitev: »Naše aktivnosti so usmerjene v nenehne izboljšave uporabniške izkušnje ter vlaganje v infrastrukturo in tehnologijo. Za uporabnike so najbolj pomembne zanesljivost dostave, hitrost, fleksibilnost prevzema in kakovost komunikacije o pošiljkah, kjer nadgrajujemo odlično izkušnjo uporabnikov.«
Celovit nadzor nad pošiljkami na eni platformi
Prav uporabniki so tisti, ki skladno s sodobnim življenjskim narekujejo digitalizacijo storitev. Pošta Slovenije je nedavno vzpostavila platformo MojaPošta, ki ima že več kot 60 tisoč aktivnih uporabnikov in je zasnovana kot platforma, ki omogoča celovit nadzor nad pošiljkami. »V tem letu prihaja nadgradnja aplikacije MojaPošta, ki bo vsebovala posodobitve in v nadaljevanju ponujala dodatne uporabniške možnosti. V prihodnje načrtujemo, da bo platforma omogočala tudi varno e-vročanje in e-hrambo dokumentov, s ciljem, da bi popolnoma digitalizirali uporabniško izkušnjo pri vseh storitvah Pošte Slovenije,« napovedujejo v Pošti Slovenije.
PIA – umetna inteligenca, ki pomaga strankam in sodelavcem
Še ena novost, ki so jo predstavili na Pošti Slovenije, je PIA – poštna interaktivna asistentka, ki temelji na umetni inteligenci in je prvi UI-glasovni agent v Sloveniji. »Je prva in edina glasovna asistentka v Sloveniji, ki omogoča naraven pogovor v slovenskem jeziku, saj razume kar dvanajst slovenskih narečij. Z naprednim jezikovnim modelom, prilagojenim posebej za slovenske uporabnike, je na voljo 24/7 in zagotavlja hitro ter učinkovito komunikacijo s strankami po vsej državi, s tem pa izboljšuje uporabniško izkušnjo, skrajšuje čas reševanja vprašanj in postavlja nove standarde v digitalni komunikaciji,« poudarjajo v Pošti Slovenije. Že po prvih mesecih delovanja so se pokazali pozitivni rezultati revolucionarne novosti. Za pogovor s Pio ni čakalnih vrst, na več kot polovico klicev odgovori samostojno. Odličen projekt je prepoznala tudi strokovna javnost, saj so na Dnevih slovenske informatike prejeli nagrado »DigiNagrada 2025« za najbolje izveden IT-projekt.
Naročnik oglasa: Pošta
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se