Organizatorji volilne kampanje morajo odpreti posebne račune

##IMAGE-3286912##
Pred začetkom volilne kampanje za oktobrske lokalne volitve so organizatorji kampanje dolžni odpreti posebne transakcijske račune, s katerih bodo poravnali vse stroške kampanje. Rok za odprtje računov, ki jih morajo odpreti vsi predlagatelji, se izteče danes. Javna glasila pa morajo danes objaviti pravila za spremljanje volilne kampanje.
Organizatorji volilnih kampanj - to so lahko sami kandidati, predlagatelji kandidatov ali list kandidatov ter politične stranke - morajo do danes odpreti posebne račune z oznako "za volilno kampanjo". To velja za vse predlagatelje, tudi za neodvisne županske kandidate in liste, tudi tiste, ki za kampanjo ne nameravajo nameniti nobenih sredstev. Organizatorji morajo odpreti ločena računa za volilno kampanjo volitev za župane in občinske svetnike.
Organizatorji morajo vsa finančna sredstva, ki jih sami namenijo ali dobijo od drugih pravnih ali fizičnih oseb za financiranje volilne kampanje, zbrati na tem posebnem računu. Vse stroške volilne kampanje mora organizator volilne kampanje poravnavati izključno s tega računa, najpozneje v štirih mesecih po dnevu glasovanja pa mora račun zapreti.
Stroški volilne kampanje so sicer stroški, ki so potrebni za izvedbo volilne kampanje za posamezno kandidatno listo ali posameznega kandidata. Mednje sodijo stroški tiskanja in razobešanja plakatov, objavljanja predvolilnih oglasov in sporočil v javnih glasilih, stroški organizacije in izvedbe predvolilnih shodov ter stroški tiskanja, reprodukcije in razpošiljanja predvolilnega materiala, ki se pošilja neposredno volivcem.
Stroški volilne kampanje za volitve v občinski svet ne smejo preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v občini, stroški kampanje za volitve župana pa 0,25 evra na posameznega volilnega upravičenca v občini. Če pride do ponovitve glasovanja, se stroški volilne kampanje za kandidata lahko povečajo še za 0,15 evra na posameznega volilnega upravičenca v občini.
Na ravni celotne države tako organizatorji - če bi denimo stranka imela svoje kandidate v vseh občinah - smejo porabiti 677.000 evrov za volitve v občinske svete ter 423.000 evrov za županske volitve v prvem krogu. V Ljubljani kot največji občini bo mogoče za kandidatne liste za mestni svet porabiti največ 88.500 evrov, za županske kandidate pa 55.000 evrov v prvem krogu. V najmanjši slovenski občini Hodoš pa dovoljeni znesek za županskega kandidata znaša 72 evrov, za občinski svet pa 116 evrov.
Danes se izteče tudi rok, do katerega morajo vsa javna glasila določiti in objaviti pravila v zvezi z volilno kampanjo.
Volilna kampanja se lahko začne najprej 30 dni pred dnevom glasovanja, končati pa se mora najkasneje 24 ur pred dnevom glasovanja. To pomeni, da se bo kampanja začela 10. septembra, končala pa 8. oktobra ob polnoči, ko bo nastopil volilni molk.
Roki za izvedbo lokalnih volitev so sicer začeli teči 9. avgusta, ko je predsednik DZ Pavel Gantar volitve razpisal. Od tega dne pa do 15. septembra lahko politične stranke določajo kandidate za župane in liste kandidatov za člane občinskih svetov, volivci pa določajo kandidate z dajanjem podpore na predpisanih obrazcih. Isti dan je zadnji rok za vložitev kandidatur pri občinskih volilnih komisijah.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se