© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 6 min.

Pred pomurskim turizmom obeti še boljšega leta


vestnik
Rok Šavel
27. 7. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Lov za rekordnim letom bo odvisen od številk v prihajajočih mesecih. Največji pomurski ponudniki so s potekom sezone zadovoljni, večinoma pa se še zmeraj naslanjajo na domači kader.

moravske toplice, turizem, sončenje
Nataša Juhnov/Vestnik.si
Glede na številke prvega polletja bomo ob tem trendu v Pomurju presegli lansko turistično statistiko. Preseči rekord iz leta 2019 pa bo težko, ne pa nemogoče. Foto Nataša Juhnov

Lani je slovenski turizem zabeležil nov rekord po številu turističnih prihodov – turistov je bilo 6,58 milijona – in prenočitev, ki so nanesle na 16,85 milijona. Pomurski turizem rekorda iz leta 2019 sicer ni presegel, smo pa v regiji prvič po tistem predkoronskem letu dosegli magično mejo enega milijona ustvarjenih prenočitev, kar je bil nedvomno spodbuden rezultat. Na vrhuncu poletne turistične sezone, ko so turistične številke tudi v regiji najvišje, čeprav izrazita sezonskost za naše zdraviliške kraje praviloma ne velja, smo preverili, kako nam kaže letos.

Glede na številke prvega polletja bomo ob tem trendu presegli lansko turistično statistiko, vprašanje pa je, če bo padel rekord. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je regijo obiskalo več kot 150 tisoč turistov, ki so v naših nastanitvah ustvarili več kot 455 tisoč prenočitev. To je za nekaj tisoč več turistov in več kot 10 tisoč več prenočitev v primerjavi z enakim obdobjem lani.
terme-3000, moravske-toplice
Jure Kljajić
Poleg številnih zasebnih nastanitev kot največja ponudnika na destinaciji kraljujeta Terme 3000 in Terme Vivat.


Terme 3000 na lanski ravni, Vivat stavi na tuje goste

Največji generator pomurskih turističnih številk so seveda Moravske Toplice, saj je v destinaciji na letni ravni ustvarjena več kot polovica vseh turističnih prihodov in nočitev. Poleg številnih zasebnih nastanitev kot največja ponudnika na destinaciji kraljujeta Terme 3000 in Terme Vivat.

V skupini Sava Hotels & Resorts, ki je največja turistična skupina v državi, poleg Term 3000 in Zdravilišča Radenci v Pomurju pa upravljajo še šest drugih destinacij po državi, v letošnjem letu beležijo zelo dobro zasedenost, primerljivo z lanskim letom.

terme-3000, terme, kopališče, bazen, tobogan, ležalnik
Vanesa Jaušovec
V skupini Sava Hotels & Resorts, ki je največja turistična skupina v državi, poleg Term 3000 in Zdravilišča Radenci v Pomurju pa upravljajo še šest drugih destinacij po državi, v letošnjem letu beležijo zelo dobro zasedenost, primerljivo z lanskim letom.

Največja rak rana v gostinsko-turistični branži so nedvomno kadri, v Savi pa ob tem poudarjajo aktivnosti na področju stabilizacije in razvoja delovne sile. »V najvišji sezoni lahko procese izvajamo nemoteno predvsem zato, ker strateško vlagamo v kadre – nismo odpuščali niti v času pandemije, izboljšali smo plače in izplačali enega najvišjih regresov ter visoko božičnico,« poudarjajo. Trenutno imajo zaposlenih približno 10 odstotkov tujcev, večinoma z Balkana, nekaj tudi iz Nepala in Egipta, ob tem pa opozarjajo, da bi bilo skrajšanje postopkov za pridobitev delovnih dovoljenj »v največjo pomoč«.

terme-vivat
Rok Šavel
Po oceni Tilna Graha prevlada tujih gostov v Termah Vivat potrjuje, da postajajo vedno bolj zanimiva destinacija tudi za zahtevnejše goste, ki iščejo kakovostne storitve. Foto Rok Šavel

Veliko bolj konkretni s številkami so v Termah Vivat, ki se po novem ponašajo z najvišjo, petzvezdično kategorizacijo. Kot pravi Tilen Grah, so v prvem polletju ustvarili za pet odstotkov več nočitev kot lani, prihodke pa povečali za osem odstotkov. Posebej izstopa rast pri gostih iz tujine, predvsem iz Nemčije, Češke in Avstrije, v strukturi gostov pa so v prvih šestih mesecih ustvarili 75 odstotkov nočitev na tujih trgih. »To potrjuje, da postajamo vedno bolj zanimiva destinacija tudi za zahtevnejše goste, ki iščejo kakovostne storitve,« je prepričan Grah.

terme-vivat
Terme Vivat
V Termah Vivat so v prvem polletju ustvarili za pet odstotkov več nočitev kot lani, prihodke pa povečali za osem odstotkov.

Tudi poletna sezona je doslej zelo spodbudna in z zasedenostjo dosegajo zastavljene načrte. Poleg termalnih gostov v teh mesecih gostijo tudi nogometne ekipe, ki jih privabljajo na priprave z dvema vrhunskima nogometnima igriščema in ostalimi storitvami. Junija so se tako v Vivatu mudile ekipe iz Slovaške, Romunije in Bolgarije, ta hip pa gostijo dve nogometni ekipi iz Združenih arabskih emiratov. Na pripravah prav tako gostijo dve plavalni ekipi iz Avstrije, ki trenirata v zunanjem olimpijskem bazenu.

terme-vivat
Terme Vivat
V Vivatu posebej izstopa rast pri gostih iz tujine, predvsem iz Nemčije, Češke in Avstrije, v strukturi gostov pa so v prvih šestih mesecih ustvarili 75 odstotkov nočitev na tujih trgih.

Zaradi močne prisotnosti na tujih trgih imajo v Vivatu jesenske termine že zelo dobro zapolnjene, saj gostje in poslovni partnerji opravijo rezervacije že leto vnaprej, pričakujejo pa tudi še rezervacije z domačega trga, ki pa se opravljajo, kot pravi Grah, z danes na jutri. Ob koncu leta računajo tudi na tradicionalno dobro zasedenost med božično-novoletnimi prazniki.

terme-vivat
Terme Vivat
Terme Vivat so bile deležne obsežne prenove, s katero so si prislužile dodatno zvezdico in se sedaj ponašajo s petzvezdično kategorizacijo.

Kar se tiče kadrov, so pri Vivatu zaposleni pretežno domači delavci, tujci predstavljajo okoli 10 odstotkov od skupno 90 zaposlenih. Letos so zaposlili dva kuharja iz Nepala in sobarico iz Bangladeša, ki so se po njegovih besedah »odlično vključili v kolektiv in izkazujejo visoko motivacijo ter predanost delu«. Delavcem iz tujine prav tako zagotavljajo namestitev v bližini delovnega mesta. V Vivatu ob tem poudarjajo vlaganje v delovno okolje, ugoden delovni čas in možnost osebnega razvoja, saj želijo »dolgoročno oblikovati uspešno in motivirano ekipo«.


V Banovcih številke rastejo, Bioterme pričakujejo uspešno leto

V Termah Banovci so s prvim delom leta zelo zadovoljni. Povprečna zasedenost je v primerjavi z enakim obdobjem lani zrasla za osem odstotkov, prihodki pa za tri odstotke. Po besedah izvršnega direktorja Tihomirja Babiča se povečuje število gostov in nočitev tako v hotelskih namestitvah kot v mobilnih hiškah in kampu.

»Veseli nas, da večino še vedno predstavljajo slovenski gostje, ob tem pa izstopa 20-odstotni porast števila gostov iz Češke, kar potrjuje našo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Posebej razveseljivo je povečanje deleža družin, ki jih je kar 12 odstotkov več kot lani,« poudarja Babič. Tudi poletna sezona zaenkrat kaže spodbudne trende, saj so v prvi polovici julija zabeležili okoli šest odstotkov več nočitev kot v enakem obdobju lani, v avgustu pa prav tako pričakujejo okoli 90-odstotno zasedenost vseh kapacitet.

terme-banovci, hotel
Ines Baler
V Termah Banovci, kjer zaključujejo s prizidkom butičnega hotela, zaznavajo povečanje števila gostov in nočitev tako v hotelskih namestitvah kot v mobilnih hiškah in kampu. Foto Ines Baler

Pridno se polnijo tudi jesenski termini, za katere zaznavajo 11-odstotni porast povpraševanja s strani skupin v primerjavi z lanskim letom, med individualnimi rezervacijami pa tradicionalno izstopajo češki turisti. Prva povpraševanja za silvestrovanja ravno tako že prejemajo. »Jeseni bomo predstavili nekaj novosti, s katerimi želimo še dodatno okrepiti obisk in do konca leta doseči zastavljen cilj – povečanje prihodkov za osem odstotkov,« napoveduje izvršni direktor, ki je prepričan, da je cilj dosegljiv.

506108908_1203013365195012_2316957828156004618_n.jpg
Terme Banovci
V Banovcih želijo do konca leta doseči zastavljen cilj – povečanje prihodkov za osem odstotkov.

Kar se tiče kadrovskih izzivov, jih v Banovcih ne zaznavajo v tako velikem obsegu. Večino zaposlenih predstavljajo domači ljudje iz Prlekije in bližnje okolice, na razpisanih delovnih mestih pa je prav tako dovolj zanimanja iz lokalnega okolja. »Trenutno tako ni potrebe po vključevanju tuje delovne sile, saj lokalno okolje še vedno nudi dovolj kakovostnega kadra,« zatrjuje Babič.

strokovni-posvet, šport-in-turizem, panonska-vas, moravske-toplice
Rok Šavel
Kot poudarja direktor Bioterm Igor Magdič moraš dobrega delavca zaposliti, ko ga najdeš, in ne iskati, ko ga potrebuješ.

Uspešno turistično leto pričakujejo tudi v drugih prleških termah, v Biotermah Mala Nedelja, kjer je vajeti z letošnjim letom prevzel izkušeni turistični menedžer Igor Magdič. Kot pravi direktor, je letošnje leto precej podobno lanskemu, tako po številu kakor po strukturi gostov in opravljenih prenočitvah ter dobi bivanja. Zasedenost je sicer nekoliko višja od lanske, so pa manjše razlike v vrstah namestitvenih kapacitet, saj večji porast beležijo v glamping hiškah kakor v hotelu. Kar se tiče povpraševanja do konca leta, je po besedah Magdiča težko podajati napovedi, saj se vedno več rezervacij opravi »last minute«, dan pred prihodom. »Če pa se bo trend zadnjih mesecev nadaljeval, lahko pričakujemo uspešno leto,« vendarle ocenjuje.

99ef2e4afc05ee42133bafbd2488e6a1.jpeg
Marina Vrbnjak
Večji porast rezervacij v Biotermah Mala Nedelja beležijo v glamping hiškah kakor v hotelu.

V Biotermah večjih kadrovskih izzivov na srečo nimajo in tako posamezne kadrovske potrebe, morda sicer ne zmeraj ekspresno, uspevajo zapolniti. Tako tudi delavcev iz azijskih držav ne zaposlujejo in jih trenutno niti ne iščejo na trgu. »Pravočasno smo prepoznali trende in izzive ter se na njih pripravili. Velja pravilo, da moraš dobrega delavca zaposliti, ko ga najdeš, in ne iskati, ko ga potrebuješ. Z zaposlenimi pa se je treba ukvarjati in jim ponuditi možnost za razvoj ter napredovanje,« podčrta direktor.


Dobra zasedenost v Lendavi ob pričakovanju avgusta

Nezadovoljni ne morejo biti niti v termah, kjer je ravno Magdič začel svojo turistično kariero. V Thermal Resortu Lendava namreč zaznavajo povečanje števila prihodov in prenočitev v primerjavi z lanskim letom, kar je po njihovi oceni posledica uspešnih prodajnih in marketinških aktivnostih. Kot pojasnjuje Monika Bači Kleiderman, vodja marketinga v lendavskih termah, namestitvene kapacitete delijo na hotelske sobe, apartmajsko naselje in kamp. Poleti so predvsem s strani družin zelo priljubljeni apartmaji, ki so zasedeni v povprečju 85-odstotno, tudi hotel pa dosega dobro zasedenost na ravni 70–85 odstotkov.

thermal20.jpg
Majda Horvat
V Thermal Resortu Lendava zaznavajo povečanje števila prihodov in prenočitev v primerjavi z lanskim letom, kar je po njihovi oceni posledica uspešnih prodajnih in marketinških aktivnostih.

Najbolj obiskan mesec v Lendavi pa je tradicionalno avgust, ki v najvzhodnejše mesto v državi pritegne večje število obiskovalcev že zaradi festivalskega dogajanja. »Jesen in zima sta čas termalnega razvajanja, ko pričakujemo predvsem pare in naše zveste goste – seniorje. V času krompirjevih in božičnih počitnic pa z našim pestrim animacijskim programom pritegnemo tudi družine,« napoveduje Bači Kleidermanova.

lendava (23).jpeg
Thermal Resort Lendava
V Thermal Resortu Lendava se ponašajo, da nenehno skrbijo za razvoj destinacije z novostmi v velnesu, olepšavami v okolici ter investicijami v infrastrukturo, s čimer tudi gostje vidijo, da se trudijo za njihovo dobro počutje. Foto Thermal Resort Lendava

Na področju kadrov tudi v Lendavi zaenkrat nimajo izzivov in ga pobirajo iz lokalnega okolja ter bližnje Hrvaške in Madžarske. »Izjema je gostinstvo. Tako se tudi mi kot marsikateri gostinec spopadamo s pomanjkanjem delovne sile med natakarji in kuharji,« priznavajo v lendavskih termah, kjer pa poudarjajo, da zaenkrat delovne sile iz azijskih držav nimajo. 


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.