Največji solastnik Paradajza tipa teren za umik iz Renkovec
V lastniški strukturi uspešne družbe Paradajz, ki proizvaja in trži priljubljeno znamko paradižnika Lušt, se morda obetajo spremembe.

Sklad Growth Equity Fund (GEF), ki sodi v skupino investicijskih skladov Alfi, je v fazi preverbe trga za morebitno prodajo svojega deleža v družbi Paradajz. Sklad, ki upravlja z več kot pol milijarde evrov sredstev, je v lastniško strukturo pomurske družbe vstopil leta 2020 in ima med osmimi solastniki tudi največji, 23,36-odstotni poslovni delež. Kot pojasnjuje Kristjan Magdič, eden od solastnikov in direktorjev Paradajza, je glede na poslovni model tovrstnih skladov povsem običajno, da se ti po določenem času, ko ocenijo, da je naložba dosegla pričakovani donos, začnejo umikati iz lastništva in svoj delež ponudijo novim vlagateljem ali strateškim partnerjem. Seveda ob predpostavki dobre cene zainteresiranih kupcev.
Solastniki imajo predkupno pravico
"Mogoče do prodaje skladovega manjšinskega deleža sploh ne bo prišlo, mogoče bo prišlo do prodaje in bodo kupci preostali solastniki družbe. Če pa bo sklad svoj delež prodal tretji osebi, pa bomo z njim sodelovali isto kot smo do sedaj s skladom – profesionalno," dodaja Magdič. Obstoječi solastniki imajo namreč v skladu z družbeno pogodbo predkupno pravico pri prodaji deležev drugih partnerjev.
So v odlični kondiciji
Družba Paradajz slovi s svojo blagovno znamko Lušt, s katero na domicilni lokaciji v Renkovcih in v Mali Polani v okoli 12 hektarjev velikih rastlinjakih uspešno tržijo in proizvajajo priljubljen paradižnik in to tudi izven sezone, pozimi. V Renkovcih s pomočjo geotermalne energije, v Mali Polani pa z zemeljskim plinom. Na leto ga pridelajo in prodajo za okoli 5 tisoč ton. Predlani so ustvarili okoli 12,1 milijona evrov čistih prihodkov iz prodaje in leto kljub zimskemu izpadu zaključili s skoraj 1,5 milijona čistega dobička, predvsem na račun prodaje električne energije. Poslovne številke so bile tudi lani na podobni ravni kot tiste v letu prej, sicer pa se družba ponaša z visokim EBITDA, ki je leta 2023 znašal skoraj 2,8 milijona evrov, kar pomeni, da ustvarja visoko dodano vrednost in stabilno poslovno osnovo. To kaže na učinkovitost poslovanja in dobro upravljanje stroškov, kar Paradajz uvršča med uspešnejša živilska podjetja v regiji.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
