Kako dolgo pa vi čakate na rešitev pritožbe?
»Kako dolgo ste čakali na rešitev pritožbe?« je vprašanje, ki se velikokrat pojavi na spletnih družbenih omrežjih. Po odgovorih sodeč, nekateri tudi dve leti. V tem primeru govorimo o pritožbah podanih na odločbe Centrov za socialno delo, ki odločajo o pravicah iz javnih sredstev kot so otroški dodatek, državna štipendija, znižano plačilo vrtca, socialna pomoč in drugo.

»Ministrica mag. Ksenija Klampfer se je seznanila z zaostanki, ki jih imamo na področju reševanja pritožb na odločitve centrov za socialno delo glede uveljavljanja pravic iz javnih sredstev. Ministrici se zdijo takšne zamude pri reševanju nedopustne in zato že načrtuje ukrepe, s katerimi bi zaostanke odpravili,« so nam obrazložili iz kabineta Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Zamudnih obresti stranke ne prejmejo
Prednostno rešujejo pritožbe zoper denarno socialno pomoč in varstveni dodatek, saj gre pri teh dveh pravicah za zagotavljanje sredstev za osnovno preživetje oziroma sredstev za kritje stroškov trajnih potrošnih dobrin za osebe, ki z delom ne morejo več vplivati na svoj socialni položaj. »Druge pritožbe se rešujejo po vrstnem redu, tako kot prispejo na MDDSZ. Okoli 10 % pritožb je rešenih za stranke ugodilno, pravico dobijo izplačano za nazaj, ne prejmejo pa zamudnih obresti.« Na ministrstvu poudarjajo, da se močno trudijo, da bodo zaostanki kar najhitreje odpravljeni ali vsaj bistveno zmanjšani, saj se zavedajo, da je to v interesu tako ministrstva, kot seveda tudi v interesu strank. »Zavedamo se, da so zaostanki pereč problem, zato je ena od glavnih prioritet ministrstva prav njihova odprava, vsem pa se tudi na tem mestu opravičujemo za dolgo čakanje na odločitev o njihovih pritožbah.«
Kako je na območju Murske Sobote?
»Posebne uradne evidence o številu pritožb ne vodimo, bodo pa zajete v letnem poročilu, ko bomo lahko iz informacijskega sistema prenesli podatke. Ker je informacijski sistem v nadgradnji, za enkrat ti izpisi še niso mogoči,« je povedal Branko Petovar, v.d. direktorja Centra za socialno delo Pomurje. Ocenjuje, da je na letni ravni na območju Murske Sobote okrog 150 pritožb. »Od teh jih je večina zavrnjenih, kakšnih deset je vrnjenih v ponovni postopek, dve sta bili v zadnjem obdobju ugodeni strankam.« »Povprečni čas reševanja pritožb je težko oceniti, ker so nekatere rešene razmeroma hitro, torej v roku, v katerem mora organ II. stopnje pritožbo rešiti, se pa občasno še vedno najde kakšna zadeva iz lanskega leta ali še celo starejša. Od vsebine posamezne pritožbe je odvisno ali se lahko reši na I. stopnji ali jo je potrebno odstopiti II. stopnji,« še dodaja Petovar.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se