Ptujski gimnazijci opozarjajo na nepravično deljenje ocen
Se kriteriji za zadostne ocene res znižujejo?

Nekateri dijaki Gimnazije Ptuj niso zadovoljni z načinom podeljevanja ocen. Na naše uredništvo so naslovili anonimno pismo, v katerem navajajo, da se pri nekaterih predmetih pozitivne ocene delijo brez doseganja kriterijev in zadostnega znanja. Vodstvo Gimnazije Ptuj tovrstne navedbe odločno zanika.
Podpisani dijaki Gimnazije Ptuj so v anonimnem pismu nazorno pojasnili, na kakšen način naj bi se delile ocene. Po njihovih besedah lahko dijaki s slabšim znanjem neštetokrat popravljajo nezadostne ocene, kar je nedopustno. To ponazorijo s primerom dijaka, ki ima na primer pri določenem predmetu že najmanj štiri nezadostne ocene ali celo več. Če mu jih uspe popraviti z dvojko, lahko napreduje v naslednji letnik. »To je za popravni izpit in ne za popravljanje. Kriteriji se znižujejo tudi pri pisnih delih ocenjevanja, vendar samo za zadostne ocene, praviloma zato, da se testi ne bi ponavljali,« so zapisali in dodali, da za zadostno oceno zadostuje že, če je pravilno rešenih od 30 do 35 odstotkov testa, kar je daleč od kriterijev. Po drugi strani pa so izpostavili, da profesorji zahtevajo vedno več znanja za oceno tri ali več..
Nesprejemljivo, da bi dijaki presojali o standardih znanja
Na Gimnaziji Ptuj so poudarili, da so navedbe v anonimki posplošene in netočne. Tudi trditev, da ni popravnih izpitov, je napačna. V zadnjih petih letih je namreč okoli 120 dijakov opravljalo popravne oz. dopolnilne izpite. »Želeli bi si, da bi se pošiljatelji anonimnega pisma prej obrnili na razrednike, vodstvo šole ali dijaško skupnost, da bi skupaj poiskali rešitve za morebitne težave in dvome ter dobili priložnost za obrazložitev pravil ocenjevanja,« so pojasnili na Gimnaziji Ptuj in dodali, da se pisne ocene pridobivajo v skladu s Pravilnikom o ocenjevanju znanja v srednjih šolah in s Šolskimi pravili ocenjevanja znanja.
Preberite več v Štajerskem Tedniku