Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ptuj: Priprave za vložitev kandidature za EPK so se šele začele, pa se je že zapletlo


Dženana Kmetec
26. 3. 2019, 04.32
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ptujska občina je minuli teden objavila natečaj za logotip, ki ga bodo uporabljali za kandidaturo za naziv Evropske prestolnice kulture (EPK) 2025. Toda pogoji so nekatere grafične oblikovalce razburili, češ da so takšni razpisi amaterski in razlog za razvrednotenje stroke. Tudi zato, ker naj bi o najboljšem predlogu odločala „množica“, ne pa stroka.

1553524387_delo_foto-20170518175958-39291900.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Kot je navedeno v pozivu, se pričakuje logo, v katerem so vizualne komponente, obenem pa je enostaven, aplikativen, povezan s kulturno dediščino mesta in atraktiven v smislu turistične prepoznavnosti. Med prispelimi predlogi bo tričlanska komisija, ki jo sestavljajo županja MO Ptuj Nuška Gajšek, pesnik, pisatelj in vodja programskega sveta za kandidaturo Ptuja za EPK 2025 Aleš Šteger in grafični oblikovalec Borut Kupnik, izbrala najboljše predloge ter jih dala na glasovanje javnosti. Občani bodo imeli možnost glasovati v prostorih občine ter preko socialnih omrežij. Glasovanje bo potekalo v začetku aprila, komisija pa bo ob upoštevanju preferenc javnega glasovanja izbrala in nagradila najboljši predlog. Predvidena denarna nagrada za zmagovalni predlog je 500 evrov. Čas za prijavo na natečaj je do 31. marca. 

Problemi: način odločanja, kratek prijavni rok in nizka denarna nagrada

Sodeč po kritikah nekaterih grafičnih oblikovalcev, ki so se odzvali takoj po objavi razpisa, je v tem več težav. Ključne pa: način odločanja, kratek prijavni rok in nizka denarna nagrada.

Eden izmed številnih glasnih nasprotnikov takšnega načina izbire je Lovro Centrih, ki ima dolgoletne izkušnje na področju grafičnega oblikovanja. Kot je poudaril, bo koncept kandidature Ptuja za EPK 2025 v prvi vrsti izražala vsebina same prijave, resnost namere pa v veliki meri izraža tudi njena vizualna podoba: „Krovni logotip mora jasno izražati vsebino zastavljenega projekta. Na tem mestu se z izborom logotipa prehiteva, začelo se je graditi pri strehi. Najprej bi morala biti jasno definirana vsebina, njeni ključni poudarki, cilji, deležniki in ciljne skupine, pričakovan obseg projekta itd., logotip pa se v tem procesu pojavi precej pozneje. Javni izbor logotipa je nesmisel brez primere.“

Natečaj v posmeh stroki?

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.