Ptujski gostinci: „Pomoč potrebujemo takoj, ne po kapljicah in zapletenih poteh!“
Če kdaj, je sedaj čas, da tudi ptujska mestna oblast, skupaj z Zavodom za turizem Ptuj, naredi nekaj za ptujske gostince, sicer bo mesto kmalu brez gostinskih lokalov, so prepričani ptujski mestni gostinci. Na učinkovito pomoč lokalne skupnosti, ki bi morala prva pomagati turističnim subjektom v mestu, namreč že (pre)dolgo čakajo. Zbiranje podatkov o posledicah koronavirusa po njihovem prepričanju zagotovo ni korak v pravo smer.

Da jih je korona kriza močno prizadela, nekatere tudi dotolkla, kažejo še naprej prazne terase, tudi po 4. maju. Direktor OOZ Ptuj Boris Repič je na petkovem mini kriznem sestanku ptujskih gostincev povedal, da se jih je za odprtje teras odločila le okrog polovica. Gostinci Sandra Levanič (gostilna Pri pošti), Mira Korošec (gostilna Amadeus), predsednik sekcije za turizem in gostinstvo pri OOZ Ptuj Jožef Mahorič (Delfinček), Marko Kolarič (kavarna Bodi) ter Milan Trol (bar Atri) se želijo čim prej sestati z odgovornimi v MO Ptuj. Zahtevajo konkretne rešitve in tudi pomoč, da bodo nekoliko lažje zadihali, tudi s pomočjo lokalne skupnosti. Dober mesec in pol niso delali, stroški pa so kljub temu bili (najemnina, elektrika, voda, plače). Ker so morali lokale zapreti čez noč, so morali pokriti tudi stroške odpada sezonskih artiklov, ki jih niso mogli shraniti na dolgi rok.
Najtežji problem: ogrožena delovna mesta zaposlenih
„Najtežji problem, s katerim se soočamo, so naši zaposleni, katerih delovna mesta so ogrožena. Zgodba vsakega izmed nas, ki imamo zaposlene, je težka. Kako naj obdržimo zaposlene in preživimo, če ni obiska in če korona pomoč prihaja prepočasi,“ izpostavljajo, saj od nekaj kavic in špricarjev denarja za plače in preživetje ne bodo mogli zbrati.
Sandra Levanič je imela v štirih dneh po odprtju terase bruto prihodek 410 evrov, s čimer ne more pokriti niti najnujnejših stroškov. Stroški, ki jih je imela samo z odprtjem lokala, so nekajkrat presegli ta znesek, da ne omenja stroškov elektrike in zaščitnih sredstev. Podobno tudi drugi gostinci. Dnevi, ki prihajajo, bodo odločili o tem, ali bo še vztrajala v gostinstvu. Če ni obiska, če ni pogojev za poslovanje, čemu vztrajati, povečevati izgubo, se sprašuje. „Ljudje so prestrašeni, negotovi. Ko grem po ulici, se že avtomatsko izogibajo srečevanja s teboj. Gostje se ne bodo vrnili čez noč. Tudi to je sedaj problem, ki ga pristojni ne vidijo: kako povrniti zaupanje gostov. Najhujše šele prihaja,“ je pesimistična.
„Če lokal ne obratuje vsaj 80-odstotno, tudi trgovina, stroškov ne moreš pokriti,“ ugotavlja Jože Mahorič.
Dobrega kuharja je bilo težko dobiti, naj ga zdaj odpustim?
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se