Letni stroški odvoza blata krepko čez 800.000 evrov
Odpadno blato, ki ostane po čiščenju odplak, že nekaj mesecev precej zaposluje vodstva komunalnih podjetij po Sloveniji. Doslej se ga je 90 odstotkov odpeljalo na Madžarsko, ki pa želi temu narediti konec. Zato ponekod blato ostaja na čistilnih napravah.

Količina odpadnega blata je odvisna od tega, kako dobro se ga izsuši. Manj je izsušeno, več ga je in obratno: bolj ga izsušijo, manj ga je. Sorazmerni s tem so tudi stroški, ki jih ima komunalno podjetje z njegovim odvozom s čistilnih naprav. Če ga bo manj, bodo stroški nižji, če ga bo več, bodo višji. Po drugi strani pa tudi stroški izsuševanja niso zanemarljivi; med večjimi je strošek električne energije.
Z dehidracijo maso zmanjšali za 700 ton
Komunalno podjetje (KP) Ptuj je lani prevzemniku, celjskemu podjetju Cep, oddalo blizu 6.600 ton odpadnega blata. Po toni je bila cena 90 evrov. Če preračunamo glede na dano količino, pridemo do zneska okoli 600.000 evrov. Dejansko gre za zelo pomemben strošek, ki vpliva na obračun cene na položnici. Da bi stroške odvoza blata zmanjšali, so v začetku lanskega leta na centralni čistilni napravi na Ptuju z lastno inovacijo izboljšali tehnologijo dehidracije blata. V primerjavi s predhodnim letom so količino blata zmanjšali za okoli 700 ton. Vendar pa tudi to ni imelo ugodnega vpliva na ceno, ki jo plačujejo uporabniki, saj je medtem zaradi madžarskega embarga cena za prevzem blata bistveno poskočila. Ptujska komunala tako od februarja naprej za prevzem blata s čistilne naprave plačuje 127 evrov po toni. Glede na lanskoletne prevzete količine izračun pokaže, da bo letni strošek odvoza po novem krepko čez 800.000 evrov. Z višjimi zneski na položnicah bo prevaljen na uporabnike.
Investicija za izsuševanje brez smradu bi veljala vsaj milijon evrov
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se