Nepremičninski rekordi: 40 tisoč evrov za garažo v Ljubljani
Iskanje parkirnega prostora v stanovanjskih naseljih v vseh večjih mestih po državi je vsakodnevni izziv, ki stanovalce spravlja ob živce.

Stanovalci morajo ob vrnitvi domov pogosto nekaj časa krožiti po naselju v iskanju prostega parkirnega prostora, na koncu pa parkirati po zelenicah ali tako, da zaprejo pot vozilom drugih stanovalcev, kar povzroča spore med njimi. Tako je edina rešitev nakup garaže ali lastnega parkirnega prostora. Če je seveda na voljo. Na enem najbolj obiskanih nepremičninskih spletnih portalov pri nas je ta trenutek 50 oglasov za prodajo parkirnih prostorov ali garaž v Ljubljani. Cene v oglasih pa so komaj verjetne, in večina ljudi se bo raje še naprej spopadala z opisanim vsakodnevnim ritualom, kot da bi odšteli na tisoče evrov za dobrih deset kvadratnih metrov garaže.
Ljubljanski rekorder
Štirideset tisoč evrov želi prodajalec za garažo v ljubljanski Šiški, ki je velika dobrih 13 kvadratnih metrov. Za tri prazne zidove, garažna vrata in napeljano elektriko želi dobrih tri tisoč evrov na kvadratni meter. Toliko kot za stanovanje. Geodetska uprava je v začetku meseca objavila, da je bila lani povprečna cena stanovanja v državi 2920 evrov na kvadratni meter. Povprečna cena kvadratnega metra stanovanja v Ljubljani pa je 4500 evrov. Za ceno omenjene garaže lahko na portalu najdemo več hiš, ki res niso v najboljšem stanju in potrebujejo temeljito obnovo, a imajo prostor za vozilo.
Vse cene garaž ali parkirišč v Ljubljani sicer niso tako ekstremno visoke. Najcenejše parkirno mesto je prav tako v Šiški v Ljubljani in stane 7500 evrov. Vendar mesto ni pokrito. Pokrito parkirno mesto v isti parkirni hiši pa stane 13 tisočakov. Vendar je to v primerjavi z nekaterimi drugimi oglasi še zelo poceni. Za parkirno mesto, na katerem niti ne moreš do konca odpreti vrat vozila, neki prodajalec želi okoli 20 tisoč evrov. Najvišja cena za pokrito parkirno mesto pa je skoraj 22 tisoč evrov. Pri tej vrednosti se začnejo tudi cene garaž, ki so bile zgrajene v sedemdesetih in osemdesetih letih. To pomeni, da ne smete biti lastnik prevelikega vozila.

V Mariboru zelo malo ponudbe
V Mariboru in okolici so cene pričakovano nižje, vendar sodeč po oglasih na Nepremičnine.net praktično ni ponudbe. Na voljo je le nekaj parkirnih mest. Za novo zunanje parkirno mesto na Dupleški cesti je treba odšteti sedem tisoč evrov. Pokrito parkirno mesto pa je mogoče kupiti za ceno med 10 in 12 tisoč evrov. Edina garaža, ki je na voljo v Mariboru, je lahko vaša za slabih 15 tisoč evrov. To pomeni 1000 evrov na kvadratni meter. Na eni od spletih tržnic je sicer nekoliko več oglasov za prodajo parkirnih mest ali garaž, vendar prodajalci ne razkrivajo cen. V večini primerov pri oglasih namesto cene piše: cena po dogovoru.
V Celju nič kaj dosti ne zaostajajo za ljubljanskimi cenami. Varno zavetje za jeklenega konjička eden od oglaševalcev ponuja za 28 tisoč evrov. Cene preostalih petih garaž pa se gibljejo od 10 do 24 tisoč evrov.
Cene garaž in parkirnih mest zagotovo poganja pomanjkanje tovrstne infrastrukture. Tako je na območju celotne Gorenjske najti le pet oglasov za prodajo parkirnih mest ali garaž. Enako slaba ponudba je v Istri, kjer so na voljo le tri garaže ali parkirna mesta. Je bil pa nakup garaže pred leti zelo dobra investicija. Če je zdaj treba za garažo odšteti več kot 25 tisoč evrov, je ista garaža še pred leti stala okoli 10 tisočakov.
Najem parkirnega prostora
Še ena možnost, ki jo ponujajo lastniki parkirnih hiš, je mesečni najem parkirnega prostora. V parkirni hiši, ki jo upravlja SPL, mesečni najem stane 165 evrov. V parkirnih hišah, ki jih upravljajo v Javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice, pa mesečni najem stane 132 evrov, za stanovalce pa 70 evrov.

Trgovanje z garažami
Letno poročilo geodetske uprave o nepremičninskem trgu za lani pravi, da je bil najmanjši delež prometa v trgovanju z nepremičninami prav na področju garaž in parkirnih mest. Prodajalci so obrnili okoli 18 milijonov evrov, medtem ko je bila lani skupna vrednost poslov pri prodaji stanovanj skoraj milijarda evrov. Na Gursu pojasnjujejo, da je vrednost prometa z garažami in parkirnimi prostori v lanskem letu padla za 25 odstotkov. Ta upad je deloma posledica zmanjšanega števila prodaj stanovanj v večstanovanjskih stavbah, saj se garaže in parkirni prostori v večini primerov prodajajo skupaj s stanovanji, so zapisali v poročilu za lani. Lani je bilo po oceni Gursa prodanih okoli 1900 različnih vrst garaž in nekaj manj kot 1500 parkirnih prostorov v skupnih garažah.
Normativi gradnje
Za kaos v okolici stanovanjskih blokov pa so krivi tudi normativi, ki jih določa država ob gradnji naselij. V Sloveniji je bilo leta 2023 registriranih za okoli 1,2 milijona evrov osebnih vozil. Statistično to pomeni, da je veliko več kot polovica Slovencev lastnikov osebnega vozila, velika večina družin pa ima v lasti dva avtomobila. Pravilnik o minimalnih tehničnih zahtevah gradnje stanovanjskih stavb in stanovanj je do leta 2019 določal, da mora enemu stanovanju pripadati eno parkirno mesto. Zdaj število parkirnih mest določajo posamezni prostorski akti občin.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se