Občina Črnomelj med pozivniki k hitrejši posodobitvi dolenjske železnice

##IMAGE-3031420##
Župan občine Črnomelj Andrej Kavšek je skupaj s kolegi župani ostali občin, skozi katere vodi dolenjska železnica, torej od Ljubljane do Metlike oz. državne meje, na DRI upravljanje investicij, Družbo za razvoj infrastrukture, d. o. o., naslovil pripombe na pripravo strokovnih podlag in pobude/DIIP za nadgradnjo železniške proge Metlika-Ljubljana na odseku Novo mesto-Ivančna Gorica. Župani so mnenja, da načrt za nadgradnjo proge v okviru priprave državnega prostorskega načrta (DPN) ni dovolj ambiciozen.
V pismu navajajo več razlogov:
- Prenova
dolenjske železniške povezave se nikakor ne more končati v Novem mestu,
ampak jo je treba nadaljevati do Metlike oz. meje.
- S
t. i. mehkimi ukrepi, tj. spremembo voznih redov, pohitritvijo vlakov z
izpuščanjem postanka na nekaterih postajališčih, uvedbo novih vlakov
Stadler, cilj, da bi železniški potniški promet postal primarna
potovalna izbira dnevnih migracij proti in iz Ljubljane, ne bo dosežen.
- Da
bi ga dosegli, je treba v celoti prenoviti ustroj proge, obnoviti vozno
mrežo, uvesti nov potek proge na posameznih odsekih, urediti postaje in
postajališča (nekatera tudi opustiti in uvesti P+R sistem), odpraviti
večino nivojskih prehodov in zgraditi nove izven nivojske,
elektrificirati progo, jo nadgraditi v dvotirno, kar bi omogočilo uvedbo
taktnega voznega reda – z intervali na 15 oz. 30 oz. 60 minut. Tako bi
železniški promet postal precej bolj privlačen za uporabnike, prav to pa
bi, so prepričani v občinah, povzročilo odločilen preobrat pri izbiri
prevoznega sredstva oz. prispevalo k spremembi potovalnih navad sedanje
in prihodnjih generacij.
- Podjetje
DRI upravljanje investicij, Družbo za razvoj infrastrukture, d. o. o,,
pozivajo, da nemudoma pristopi k izdelavi Dokumenta identifikacije
investicijskega projekta (DIIP) za odsek Novo mesto (Birčna vas)-Ivančna
Gorica in odsek NM (Birčna vas)-Metlika-državna meja.
Časovnica,
da se 2. fazo prenove na odseku NM-Ivančna Gorica izvede šele med
letoma 2030-2035, za občine ni sprejemljiva, prav tako ne dejstvo, da
odsek NM-Metlika-državna meja sploh ni obdelan. Še več: infrastrukturni
ukrepi na tem odseku so postavljeni šele v obdobje po letu 2050, kar bi
pomenilo dodatna desetletja stagnacije regionalnega železniškega
prometa.
- Občine zahtevajo, da se aktivnosti za posodobitev dolenjske železnice začnejo nemudoma.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se