Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Studio D: Šoferski kruh s trdo skorjo


Ba. B.
13. 7. 2011, 14.30
Posodobljeno
27. 07. 2011 · 13:25
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

klobasa.jpg

##IMAGE-3458534##

Danes je dan šoferjev in avtomehanikov. Datum praznika je bil izbran po drugi svetovni vojni, v spomin na 13. julij 1943, ko so motorizirane enote partizanske vojske osvobodile Žužemberk. V Sloveniji je v tej stanovski organizaciji 60 tisoč ljudi.

„Če bi danes ocenjeval, kakšen je kruh voznika, prevoznika, bi lahko rekel, da je dosti težji, kot je bil pred 40-timi ali 20-timi leti v nekdanji Jugoslaviji. Če gledam iz perspektive prevoznika podjetnika. Kar pa se tiče voznika za volanom, pa je seveda lažje, saj so vozila moderna, klimatizirana, sedeži drugačni, voznik lahko naredi veliko kilometrov in ni utrujen,“ je za Studio D v luči današnjega dne šoferjev povedal predsednik sekcije za transport pri Obrtni zbornici Slovenije, Andrej Klobasa.

Slednji nadaljuje, da je poklic voznika tovornega vozila vendarle težak, posebej v mednarodnem transportu, ko vozniki po več dni niso doma, ko morajo čakati na mejah proti vzhodnim državam, v vročini na nemških avtocestah, kjer čakajo v kolonah tudi po 20 kilometrov. „Najbrž tudi zato voznikov tovornjakov pri nas primanjkuje. Tako kot jih je v Nemčiji pred 30-timi leti. Osebno menim, da je pri nas premalo skoraj blizu tisoč voznikov tovornih vozil v mednarodnem transportu,“ pravi Klobasa. Pritrdi, da je na zavodu za zaposlovanje res veliko iskalcev zaposlitve, „vendar ljudje ne želijo voziti v mednarodnem prometu, ne želijo biti od doma teden dni in še več“.

Kar pa se tiče prevoznikov, Klobasa meni, da so slovenska tovrstna podjetja do nedavnega „ropali vsi, ki so imeli 5 minut časa“. Pri tem izpostavi podjetja, kot so SCT, Cestno podjetje Maribor, Vegrad, tudi nekatera druga podjetja, ki „plačujejo tudi po 100 in še več dni“.

„Zdaj, ko je rok plačila 30 dni, si nekatera podjetja pošiljajo pogodbe na 90 dni, anekse. Vse to je kaznivo dejanje, vse to bi morali plačati. To državo bo slej kot prej treba spraviti v red. To pa pomeni, da so podjetja, ki nimajo denarja, javno objavljena. Ob tej priložnosti javno pozivam vlado, da to tudi stori,“ je odločen Klobasa. Na račun ministrstva in vlade se vendarle pohvalno izrazi. Kot je znano, so prejšnji mesec po vetu državnega sveta poslanci z absolutno večino znova sprejeli novelo zakona o prevozih v cestnem prometu. Cilj novele zakona je zmanjšanje posledic krize na avtoprevozniško dejavnost.

studio_d_klobasa.mp3

Pogovor z Andrejem Klobaso na Studiu D


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.