Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Krški srednješolci spet ves teden taborili


A. Š.
7. 7. 2016, 12.30
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_k__1_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_k (1)
_k__18_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_k__4_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_k__17_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_k__14_.jpg
Arhiv Lokalno.si

Z obiskom Breginjskega kota in s preživetimi petimi dnevi v šotorih so krški gimnazijci in računalničarji kot peta generacija do zdaj obvezne izbirne vsebine v okviru šole v naravi opravili kar na prostem. Tabor, ki je letos temeljil na spoznavanju najbolj zahodnega področja naše države, je minil v duhu doživljanja narave, medsebojnega spoznavanja in učenja novih veščin v naravi, ki se jih v učilnici ne da naučiti. Program, ki je bil do letos namenjen le dijakom Gimnazije Krško, Šolski center Krško - Sevnica odslej namenja tudi Srednji poklicni in strokovni šoli, tako da se bo z začetkom novega šolskega leta začela tudi nova avantura dijakov strojnih programov.

V osnovi sledi tabor smernicam medpredmetnega povezovanja iz časov, ko je bila prenova gimnazijskih programov še verjetna. Danes, ko se je vsaj v šolskih klopeh vse vrnilo nazaj v ustaljene stare tirnice in je o prenovi bolj malo slišati in videti, izvedba naših tabornih dejavnosti še vedno temelji na povezovanju in izkustvenem poučevanju in učenju. V prejšnjih letih je bil tabor z eksperimentalnimi delavnicami, meritvami in poskusi predvsem tehnično in naravoslovno naravnan, smernice letošnjega tabora pa je narekovala tudi družbeno politična situacija, ki več kot očitno od vsakega posameznika zahteva več strpnosti in medsebojnega sodelovanja, hkrati pa zavedanja, da je to, kar imamo, preprosto krasno in ni samoumevno. Vsi vpleteni v projekt se iz leta v leto bolj zavedamo, da je za uspešno izvedbo programa nujna dobra priprava in osveščanje populacije dijakov skozi vse leto, zato udeležencem pripravljamo več predprojektnih dejavnosti, ki imajo socialno ekološki predznak in vključujejo vrednote, ki se jih danes v šolstvu postavlja kar malo na stran - prostovoljstvo, iniciativa posameznika, skrb za lastno zdravje z domačo hrano s preživljanjem časa v okolju, ki še vedno kljubuje času sodobne industrializacije. Tako smo tudi letos organizirali Smetožerko, kolesarsko orientacijo s čistilno akcijo v Vrbini, kjer smo s pomočjo podjetja Kostak in Občine Krško dokončno odstranili številna odlagališča kosovnih odpadkov. Stroške tako zahtevnega projekta smo zniževali skupaj s podjetjem Kostak z zbiranjem starega papirja, donacije pa so prispevale tudi številne posavske gospodarske organizacije kot so HES d.o.o, TEB, Grieshaber Logistika d.o.o. Priprave udeležencev smo nadaljevali z obiskom Krakovskega gozda, kjer so se s tradicionalno kolesarsko orientacijo in hojo po pragozdu naučili osnov orientiranja ter dela v skupini. Letos je načelo sodelovanja prišlo še bolj do izraza, saj so se nam na orientaciji pridružili učenci in učitelja z Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško. Vsako leto za potrebe projektnega tedna v začetku junija v šolskem atriju organiziramo dobrodelni koncert na prostem, ki so ga letos v celoti izvedli zgolj dijakinje in dijaki naše šole in s pomočjo katerega prav tako zbiramo sredstva za zmanjšanje stroškov. Šotore si sposodimo pri Planinskem društvu Bohor, stroške izposoje pokrije Občina Krško, letos nam je podjetje Kostak v tedensko uporabo ponudilo tudi svoje kombinirano vozilo.

Zgoraj zapisano je zgolj številčno ovrednotenje, vse, kar dosežemo z dijaki na področju sodelovanja in povezovanja med šolskim letom, v resnici doživimo in zares ovrednotimo na kraju izvajanja tabora in jim po domače rečemo življenjske izkušnje ali izkušnje za življenje. Letošnji taborni prostor je ob Nadiži na Milanovem tabornem prostoru v bližini Podbele, čarobnost okolja prav gotovo prispeva k dobremu razpoloženju in zdravi energiji sodelovanja, dejavnosti pa pripravimo toliko, da jih komajda stlačimo v petdnevni urnik. Najpomembnejše je samostojno postavljanje in urejanje tabornega prostora, kar je za večino naloga, ki jo opravljajo prvič, predvsem v poznih večernih in zgodnjih jutranjih urah je pomembna priprava in vzdrževanje tabornega ognja, zjutraj in zvečer samostojna priprava zajtrka in večerje, skrb za sanitarne prostore in čistočo v taboru, vmes pa se izvedejo še ostale aktivnosti, ki jih profesorji izvajalci snujemo in sami preizkušamo vse šolsko leto. Izvedba ni vedno v skladu s pričakovanim, zato je tabor pomembna učna izkušnja tudi za učitelje. Vsako leto se naučimo novih veščin sodelovanja in poučevanja, ki jih potem prenesemo v učilnice ter tako polnimo svojo zakladnico veščin poučevanja.

Letošnje doživljajske izkušnje so vključevale dva orientacijska pohoda, prvi je potekal v okolici tabora, drugi tudi skozi korita Nadiže, po kolesarski poti ob Nadiži smo odkolesarili do 15 kilometrov oddaljenega slapu Kozjak, povzpeli smo se na Stol in na njem bivakirali, soteskali smo po zgornjem toku Nadiže pod vasjo Logje ter delali na ekološki kmetiji Robidišče, za urjenje misli in duha so poskrbele logične uganke in zanke na orientacijskih pohodih ter soparjenje v lastni solarni pečici.

S pomočjo Nika Škrleca, trikratnega državnega prvaka v recitiranju decimalk števila pi ter lanskega državnega prvaka v pomnenju, smo se na delavnicah učili graditi miselno palačo ter neizmerno uživali v njegovi predstavi Naj gre vse v π ali kako sem si zapomnil 3141 decimalk. Klepet z avtorjem po predstavi je bil sploh neprecenljiva izkušnja, saj je Nik z dijaki poklepetal popolnoma sproščeno in brez zadržkov, večina pogovorov se je vrtela okoli urjenja sposobnosti pomnenja. Ob večerni zarji smo se dvakrat zbrali v socialnih delavnicah, v prvi smo se spoznavali in se predstavili drug drugemu, v drugi pa si polnili ogledala lepih lastnosti, zadnji dan smo priredili taborno olimpijado, ki so jo sestavljali kviz iz znanja, miselni orehi ter štafetna tekma v Nadiži. Dejavnosti za deževne dni so zaradi poletnega vremena pritegnile le nekatere, pripravili smo delavnice iz kaligrafije, barvanja mandal in origamija, vendar pri njih nismo vztrajali, saj je bilo neprecenljivo spremljati raznorazne spontane športne in umske spopade ter samostojno izvajanje tabornih aktivnosti, predvsem urejanja in vzdrževanja kurišča, izdelovanja ribiških in ostalih lovskih pripomočkov ter izvajanja nočne straže.

Teden brez mobitela je uspel le delno, saj je bil ključek na dragoceni skrinjici prevelika skušnjava in ga je marsikdo obrnil ter se s prenosnim prijateljem podružil tudi takrat, ko naj učitelji tega ne bi vedeli ali dovolili. Da nam je bilo vse kristalno jasno, so dijaki izvedeli na zadnjem zboru pred odhodom, ko je bilo nekaj govora o zaupanju in pridobivanju pravega spoštovanja.

Tabor je uspel, vse dogajanje smo beležili na Instagramu in v dnevnih kronikah, ki smo jih prebirali na jutranjem ali večernem zboru, zdaj pa je vse objavljeno na vsem dobro znani spletni strani www.matej.info/eKKosistem/, kjer se že vrti film Nadiža 2016.1 na spletnem naslovu https://vimeo.com/172417387. Tabor je vodil Matej Mlakar, pri izvedbi pa smo sodelovali Maja Divjak Malavašič z Gorazdom, Krista Lapuh Krulc z Damjanom in Zalo ter Alenka Špan.

Vse fotografije so na voljo tu.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.