Poglejmo (še) enkrat: Rokova modrina

Predstava Boštjana Videmška ROKOVA MODRINA v produkciji Slovenskega mladinskega gledališča, v režiji Matjaža Pograjca in izvedbi Primoža Bezjaka, Damjane Černe, Željka Hrsa, Uroša Mačka, Mateja Recerja in Katarine Stegnar, je pri nas gostovala januarja 2017. Ogledali so si jo naši gledališki abonenti, ljubitelji gledališča in srednješolci, v dvorano pa je privabila tudi več negledališkega občinstva kot katera koli druga predstava.
V potrditev dobrih partnerskih odnosov med producentom in Zavodom Novo
mesto je Slovensko mladinsko gledališče za naše obiskovalce za teden dni
prijazno odstopilo posnetek predstave, ki je od torka, 18. maja, do ponedeljka, 24. maja z vnosom gesla KCJT2021 na voljo na povezavi https://vimeo.com/545586234.
Rok Petrovič je
bil – in je še vedno – edini serijski zmagovalec v zgodovini
slovenskega alpskega moškega smučanja. V sezoni 1985/86, na vrhuncu
smučarske evforije, je v skupnem seštevku slaloma s petimi zmagami
osvojil največ točk in za seboj pustil tako Ingemarja Stenmarka kot
Bojana Križaja. Ker nikoli ni bil skupinski igralec in ker je izstopal
iz ideološko-marketinške PR uravnilovke, ker je igral in smučal in živel
in razmišljal absolutno po svoje in ker je šport veliko bolj kot
tekmovanje v nacionalnih barvah (na robu političnega delovanja) dojemal
kot osebnostno rast, je izstopal tako močno, da ga večkrat sploh ni bilo
mogoče opaziti. Z razlogom. Smučal je tako, kot se smuča danes. Le da z
muzejsko opremo. Iskal je idealno linijo in odkril poudarjen stranski
lok. Gibal se je tako nežno, kot je bila ostra njegova misel. Zmagoval
je, ker se ni bal poraza. Ker se je preko cankarjanskih previsov povzpel
nad domačijsko-uničevalni koncept. Brez varovanja. Solo. Ko so drugi
govorili, je Rok molčal. Njegov molk je bil glasen. Prebiral je nemško
klasično filozofijo in se našel v budističnih spisih. Ko so drugi tekli,
je on plaval. Odplaval. Najprej, izjemno mlad, v znanost. V fiziko in v
metafiziko, ki ju je tako umetelno spojil, da je skoraj osmislil
alkimijo. Kasneje v morske globine. V drugo, a nikakor ne novo
dimenzijo. V mir nizkega srčnega utripa in očiščenja pričakovanj;
razkosanja ega. Kjer je nostalgija le stranski učinek umiranja odvečne
teže. Nekaj časa je lovil. Potem se je pustil ujeti. In ostal tam
spodaj. Doma.
Ocene predstave na https://bit.ly/3fl8vCE
Vabljeni k ogledu predstave, ki bi jo bilo res škoda zamuditi. Nekaj v
njej vas bo gotovo nagovorilo – morebiti njena dokumentarnost,
intimnost, gibalnost, duhovnost … Še najbolj verjetno pa je, da se vas
bo dotaknila kot celota.