Ikonični modri tramvaj, ki povezuje središče Trsta z Opčinami, bi lahko že kmalu sprejel prve potnike. Nesreča 16. avgusta 2016 je za skoraj desetletje prekinila delovanje te "žive legende". Italijanska kontrolna agencija Ansfisa je namreč 17. decembra lani prižgala zeleno luč za desetnevno tesno delovanje openskega tramvaja, ki je poznan tudi kot linija 2.
Po poročanju Il Piccolo bi v teoriji tramvaj lahko prve potnike sprejel že danes, vendar bodo v družbi Trieste Trasporti opravili še nekatere varnostne teste. Poleg tega je v tem trenutku le en vagon opremljen z zavorami, zavore za preostale tri pa bodo dostavljene v prihodnjih dneh. Po najbolj optimističnih ocenah bi lahko ikonični tramvaj prve potnike sprejel v februarju.
Tramvaj na liniji 2 je prvič krenil z osrednjega tržaškega trga Kasarnenplatz (danes trg Oberdan, poimenovan po iredentistu slovenskih korenin Wilhelmu Oberdanku) proti Opčinam septembra 1902, navaja revija Outsider. Strm teren, kraške vremenske nevšečnosti in tehnološki razvoj so povzročili, da sta se potek in tehnologija linije skozi leta večkrat spreminjala.
Kljub vsem političnim, gospodarskim in tehnološkim spremembam je openska linija 2 stala in obstala vse do usodnega dne 14. avgusta 2016, med drugim spominjajo v Outsiderju. V nesreči je bilo lažje poškodovanih osem ljudi, med njimi tudi voznika dveh tramvajev. Za nesrečo je bil kriv šum v komunikaciji med strojevodjema.
Danes openski tramvaj po pisanju Outsiderja ostaja zadnji relikt nekdaj bogate in obsežne tržaške tramvajske mreže, ki je bila, podobno kot v mnogih drugih evropskih in ameriških mestih, do leta 1970 postopoma opuščena in nadomeščena s progami avtobusov.