Zaradi nedavne šibkosti japonskega jena se zadnje čase rekordno število turistov zgrinja na dopust na Japonsko, a tam lahko nekateri vozniki motoriziranih kovčkov, ki so izjemno priljubljeni v drugih delih Azije, naletijo na težave z oblastmi. Tako sta dve večji japonski letališči po poročanju japonske tiskovne agencije Kyodo že pozvali potnike, naj ne vozijo motoriziranih kovčkov v njihovih objektih, medtem ko policija domače trgovce na drobno poziva, naj stranke pred nakupom motoriziranih kovčkov opozorijo na stroge zakone glede njihove uporabe na Japonskem.
V zadnjih letih je med popotniki vse pogostejša motorizirana prtljaga, ki spominja na otroške skiroje, ki pa jo poganjajo litij-ionske baterije, popularizirajo pa jo tudi zvezdniki in vplivneži, kot sta denimo Paris Hilton in Shilpa Shetty. Kot poroča Kyodo, Japonska trenutno uvršča električne kovčke, ki so priljubljeni v preostali Aziji, v kategorijo motoriziranih vozil, ki jih je mogoče voziti po cestah samo s predpisano varnostno opremo in vozniškim dovoljenjem, v nasprotnem primeru vas lahko seveda pošteno oglobijo.
Tako so denimo junija letos Kitajko, ki študira na Japonskem, pošteno oglobili, ker se je konec marca vozila s kovčkom na treh kolesih po pločnikih Osake brez vozniškega dovoljenja, so sporočili iz prefekturne policije Osake. Podoben primer, ki pa se je na srečo končal samo z opominom, se je pripetil družini indonezijskega dečka, ki je "šibal" s svojim kovčkom na kolesih vzdolž živahne nakupovalne četrti Dotonbori v Osaki. Družina je bila po intervenciji policije nemalo začudena, ko so jim možje postave povedali, da bi deček rabil za vožnjo takšnega "vozila" obvezno vozniško dovoljenje in varnostno opremo.
Po japonski prometni zakonodaji je motoriziran kovček, ki lahko doseže hitrost približno 13 km na uro, kategoriziran kot "kolo z motorjem", enako kot nekateri mopedi. Da so za tovrstno mobilno prtljago potrebne licence, je policija javnosti znova opozorila že junija. Po besedah Takeruja Shibayame, višjega znanstvenika na Inštitutu za promet Dunajske tehnološke univerze, bo široka paleta japonskih vozil, ki spadajo v kategorijo koles z motorjem, mogoče prisilila državo, da razmisli o tem, ali je treba vzpostaviti kakšno novo klasifikacijo za električne kovčke.
Japonska se v zadnjem času sicer sooča z novimi oblikami prevoza, ki pa jim povzročajo nemalo težav. Po podatkih Nacionalne policijske agencije so se prometne kršitve, ki vključujejo električne skuterje, v šestih mesecih po sprostitvi omejitev julija 2023 štirikrat povečale. Zrahljani predpisi dovoljujejo, da jih vozijo ljudje starejši od 16 brez vozniškega dovoljenja, a so zdaj ravno na rovaš tega že pravzaprav moteč element v velikih mestih, kot je Tokio.